stat counter
تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024
  • کد خبر : 476654
  • 29 تیر 1403 - 17:53
0

قنادباشی: وارد فاز جدیدی از مقابله یمن با اشغالگران و حامیانشان شده‌ایم

قنادباشی: وارد فاز جدیدی از مقابله یمن با اشغالگران و حامیانشان شده‌ایم

یک کارشناس مسائل منطقه گفت حمله یمن با استفاده از پهپاد وحشت را در سرزمین‌های اشغالی به ویژه تل‌آویو بیشتر می‌کند و متعاقب آن اعتراضات داخلی را افزایش خواهد داد.

قلم | qalamna.ir :

انصارالله یمن در حمله بی‌سابقه بامداد روز جمعه، ساختمانی را در چند ۱۰ متری ساختمان سفارت آمریکا در شهر تل‌آویو مورد هدف قرار داد.

«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله با نفوذ از طریق دریا و با پهپاد رادارگریز جدید «یافا» انجام شد. سریع از تداوم این حملات به عمق اراضی اشغالی و به بانک اهداف رژیم اشغالگر تا زمان تداوم حمله اشغالگران به غزه خبر داد.

مقامات ارتش اشغالگر نیز این حمله را تایید کردند.

در جریان این حمله که به ساختمانی در نزدیکی سفارت آمریکا در تل‌آویو انجام شده، دست‌کم یک نفر کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند. منابع خبری اعلام کردند، صدای انفجار به حدی بوده که تا شعاع ۴۰ کیلومتری شنیده شده است.

مقامات ارتش اشغالگر در واکنش اولیه به این حمله مدعی شدند که پهپاد نفوذی را شناسایی کرده‌اند اما به دلیل خطای انسانی قادر به منهدم کردن آن پیش از اصابت به هدف نشده‌اند.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی تندرو رژیم اشغالگر نیز در واکنش به این حمله گفت: امنیت را در اسرائیل از دست داده‌ایم و شرایط از خطوط قرمز عبور کرده است.

این نخستین بار در بیش از ۹ ماه گذشته و از زمان آغاز جنگ در غزه است که حمله‌ای چنین پیچیده و دقیق با استفاده از پهپاد از سوی یمن به شهر تل‌آویو انجام می‌شود که در آن تلفات انسانی به رژیم اشغالگر تحمیل شده است.

قنادباشی: وارد فاز جدیدی از مقابله یمن با اشغالگران و حامیانشان شده‌ایم
حمله به تل‌آویو

اسرئیلی‌ها آسیب‌پذیر هستند

«جعفر قنادباشی» در گفت‌وگو با ایسنا درباره حمله پهپادی یمن به سرزمین‌های اشغالی و تاثیر آن بر معادلات جنگ غزه گفت: این یک عملیات استثنایی بود که افتخار انجام آن این بار نصیب یمنی‌ها شد. حمله پهپادی از راه دور در سخت‌ترین شرایط برای اثرگذاری بر معادلات جنگ غزه اتفاق افتاد.

وی‌ گفت: یمن در ۹ سال گذشته خودش در تحریم و محدودیت بوده است و هر لحظه ممکن است مجدد عربستان به آن حمله کند اما در این شرایط اقداماتش برای حمایت از مردم غزه قابل توجه است. در کل جهان کشوری نیست که کشتی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها را هدف قرار دهد و کسی نتواند با آن مقابله کند.

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: اسرائیلی‌ها وانمود کرده بودند که سیستم امنیتی و اطلاعاتی‌شان را بعد از هفت اکتبر تقویت کرده‌اند و دیگر آسیب پذیر نیستند اما الان با این حمله پهپادی ثابت شد که آسیب پذیر هستند آن هم از سوی پهپادهای یمنی و نه پهپادها و موشک کشورهای دیگر.

قنادباشی گفت: با این حمله احتمال گسترش جنگ وجود دارد و به نظر می‌آید وارد فاز جدیدی از مقابله یمن با اشغالگران و حامیانشان شده‌ایم و تقابل با اسرائیل از دریا به سمت تل‌آویو و از هوا هم انجام می‌شود.

قنادباشی: وارد فاز جدیدی از مقابله یمن با اشغالگران و حامیانشان شده‌ایم
حمله به تل‌آویو

ادامه جنگ به نفع اسرائیل نخواهد بود

وی افزود: اسرائیلی‌ها تصور نمی‌کردند این اتفاق بیفتد و به آنها حمله شود و به نظر تمام چیزی که به آن اتکا می‌کردند دیگر بی‌اعتبار شده است.

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: با این اقدامات پیش‌بینی می‌شود جنگ ادامه پیدا کند اما ادامه این جنگ به نفع اسرائیل نخواهد بود و این رژیم را از هم فرو می‌پاشد. الان دیگر آسیب پذیری تل‌آویو برای همگان روشن شده است و وحشت در سرزمین‌های اشغالی حاکم است که با توجه به اعتراضاتی که در فضای داخلی اسرائیل وجود دارد احتمالا شاهد انفجار اعتراضات هم در آینده نزدیک خواهیم بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.