stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۲ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 2 August , 2024
  • کد خبر : 477299
  • 12 مرداد 1403 - 14:16
1

اینکه عده‌ای بگویند اسب‌زین‌شده تحویل‌دولت چهاردهم‌شده‌ منطقی نیست

اینکه عده‌ای بگویند اسب‌زین‌شده تحویل‌دولت چهاردهم‌شده‌ منطقی نیست
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: پس از برگزاری مراسم تنفیذ، مسعود پزشکیان با عنوان رئیس‌ دولت چهاردهم، رسماً کار خود را آغاز کرد و در ادامه، مراسم تحلیف هم برگزار شد و حال باید منتظر معرفی وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور به مجلس باشیم.

 رویداد۲۴،با این حال، در این چند هفته، حاشیه پیرامون مسعود پزشکیان و اطرافیان او و اتفاقات شکل گرفته در روز‌های پایانی دولت سیزدهم کم نبوده است. از این‌رو، رویداد۲۴ به سراغ محمد امیر، نماینده اصولگرای اهواز در مجلس دوازدهم رفته است تا نظرات او را در این باره جویا شود.در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های مصاحبه محمد امیر، نماینده اهواز را بخوانید:

* از صحبت‌های آقای پزشکیان این‌طور برمی‌آید که ایشان با منطق، عقلانیت و مدیریت خاص خودش در حال گزینش افراد برای حضور در کابینه است. حال برخی رسانه‌های خارجی و معاند نظام در حال القای این هستند که این مجلس با دولت همکاری و تعامل نخواهد کرد و با هم زاویه پیدا می‌کنند. حقیقت امر این نیست، مخصوصاً که آقای پزشکیان خودش مجلسی بوده و با بیشتر نماینده‌ها ارتباط داشته‌اند و نگاه‌شان به امور، معتدل است و فکر می‌کنم دولت مقبول و معتقد به مبانی انقلاب را شکل دهند.

* تشکیل شورای راهبری توسط آقای پزشکیان و مشاورانش برای انتخاب اعضای کابینه، هم کار خوب و هم روندی شفاف بود. در این شورا و کارگروه‌ها، از طیف‌های مختلف استفاده شده است. رایزنی و تعامل این شورا با احزاب و تشکل‌ها که با محوریت آقای ظریف است، قابل تحسین است.

* عده‌ای می‌گویند برخی مجلسی‌ها به مانند مجلسی‌های گذشته به دنبال سهم‌خواهی از دولت هستند. طبیعی است که عده‌ای از نمایندگان افرادی را به واسطه شناختی که دارند به دولت معرفی می‌کنند و بکارگیری آن‌ها باعث حمایت بیشتر آن‌ها از دولت می‌شود. ولی یادمان باشد که مجلس، محلی برای نشان دادن دموکراسی و تضارب آرا است. افرادی که توسط رییس‌جمهور به ما معرفی می‌شوند، وارد کمیسیون‌ها خواهند شد و سپس برای گرفتن رای اعتماد به صحن مجلس می‌آیند. در این مکانیزم که ۲۹۰ نماینده باید رای دهند، عملاً موضوع سهم‌خواهی یا حذف می‌شود و یا به صفر می‌رسد، زیرا شخصیت آن فرد و برنامه‌هایش در رای نمایندگان، ملاک است.

* افراد با هر سلیقه‌ای که دارند، اظهارنظر‌هایی می‌کنند و این موضوع، دولت را با فشار افکار عمومی مواجه می‌کند. اصل موضوع این است که دولت در وهله اول با برنامه‌ریزی، اقتصاد کشور را سامان دهد و سفره مردم را رنگین‌تر کند. از طرفی، شعار‌هایی که داده و به حوزه‌های دیگر مربوط می‌شود را تحقق دهد تا رضایت نسبی در جامعه ایجاد شود.

* در حال حاضر، کشور در حوزه سیاسی، آرامش دارد و این موضوع مخصوصاً در رابطه با کشور‌های همسایه به عینه دیده می‌شود و فعالیت‌های آقای رئیسی در آن سه سال، تاثیرگذار بوده است. با این حال، انتظارات مردم در حوزه اقتصادی بالاست و از دولت چهاردهم انتظار دارند تا شرایط را بهبود ببخشد. از این‌رو منطقی نیست که مثلاً عده‌ای بگویند اسب زین شده تحویل دولت چهاردهم شده است و ملاک در این رابطه، مردم هستند که واقعیت‌ها را لمس کرده و می‌کنند.

* یک موضوعی که در این هفته‌ها بار‌ها راجع به آن صحبت شده است، انتصابات دقیقه نودی در دولت سیزدهم است. دولت چهاردهم، نهایتاً تا چند هفته دیگر، شکل می‌گیرد. از این‌رو افرادی که در این هفته‌ها، سمت گرفتند باید بدانند شاید در دولت چهاردهم، جایگاهی نداشته باشند. من فکر نمی‌کنم این انتصابات خللی در کار دولت آقای پزشکیان ایجاد کند، چون از این‌جا به بعد، تصمیم‌گیر آن‌ها هستند، ولی به نظرم بهتر این بود که وزرا و مجموعه‌های آن‌ها براساس نامه آقای مخبر عمل می‌کردند، البته این را هم باید بگویم که در برخی جا‌ها نباید کار را معطل گذاشت. در هر صورت جا دارد در دولت چهاردهم این انتصابات بررسی شود.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.