stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۶ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 6 August , 2024
  • کد خبر : 477447
  • 15 مرداد 1403 - 14:18
0

آسان شدن مسیر تمدید گذرنامه برای ایرانیان مقیم کانادا

آسان شدن مسیر تمدید گذرنامه برای ایرانیان مقیم کانادا

ایرانیان مقیم کانادا با توجه به فعالیت کنسولگری مجازی ایران در این کشور، ظرف ۲ هفته می‌توانند گذرنامه جدید خود را دریافت کنند.

قلم | qalamna.ir :

با توجه به این که سفارت و کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در مناطق مختلف کانادا با توجه به محدودیت‌های در نظر گرفته شده از سوی دولت این کشور، چندین سال است که به صورت حضوری نمی توانند فعالیت کنند، در راستای تسهیل ارائه خدمات کنسولی به شهروندان ایرانی ساکن در کانادا، مدتی است کنسولگری مجازی ایران در این کشور واقع در آمریکای شمالی آغاز به فعالیت کرده است تا ارائه خدمات کنسولی به شهروندان ایرانی را تسهیل کند.

در همین چارچوب، پیش از این شهروندان ایرانی در کانادا برای تمدید گذرنامه خود می‌بایست به دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن و یا سفارت‌های ایران در مکزیک و واشنگتن مراجعه فیزیکی می‌کردند، ولی اکنون بخش کنسولی سابق ایران در اتاوا با همکاری سفارت ایران در ایرلند مسیر تمدید گذرنامه برای ایرانیان ساکن در کانادا را تسهیل کرده و آن‌ها می‌توانند به صورت مجازی در این ارتباط اقدام کنند و گذرنامه خود را ظرف ۲ هفته دریافت کنند. 

براساس این گزارش در سایت https://ottawa.mfa.ir/portal/viewPage/16333 توضیحات لازم به هموطنان ایرانی ساکن در کانادا ارائه شده است.

به گفته «علیرضا محمودی»، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، این اقدام از حدود یک سال قبل به صورت آزمایشی آغاز شده است.

آن‌طور که از گفته‌های برخی ایرانیان مقیم کانادا بر می‌آید، فرآیند فوق نهایتا ۲ هفته زمان می‌برد و موجب ایجاد رضایت‌مندی در میان آن‌ها شده است.

محمودی به خبرنگار ایسنا گفت: وزارت امور خارجه بنا دارد در آینده نزدیک خدمات کنسولیِ غیر حضوری را در سایر نمایندگی‌های خود ارائه دهد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.