stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024
  • کد خبر : 477807
  • 22 مرداد 1403 - 17:54
0

پیشنهادات آصفی به عراقچی

پیشنهادات آصفی به عراقچی

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرد: حمایت از محور مقاومت و غزه، رفع تحریم‌ها، افزایش تعامل با همسایگان، دیپلماسی اقتصادی و متناسب سازی روابط در سیاست خارجی را وزارت امور خارجه و شخص وزیر باید در اولویت قرار دهد.

قلم | qalamna.ir :

رئیس‌جمهور روز یکشنبه در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، «سید عباس عراقچی» را به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه به مجلس معرفی کرد.

عراقچی به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه ارتقاء تراز راهبردی ایران در منطقه و فرامنطقه با رویکردی چندوجهی، عبور دادن کشور از زنجیره فشارهای تحریمی و تلاش برای رفع تحریم‌ها با ابزارهای شرافتمندانه، حمایت از ساختارها و مسیرهای موجود خنثی‌سازی تحریم‌ها و کوشش برای گشودن بازارها و سازوکارهای جدید به منظور کاهش هزینه‌های تحریم، «دیپلماسی اقتصادی» فعال و اثرگذار، در راستای کمک به پیشرفت اقتصادی، تجارت کالا و خدمات و حمل ونقل منطقه‌ای و بین‌المللی کشور، پیشبرد سیاست همسایگی و کوشش برای به حداقل رساندن اختلافات و پیونددهی زیرساختی با همسایگان در حوزه‌های مختلف و حمایت همه جانبه از محور مقاومت و حقوق مردم مظلوم فلسطین بر پایه ابتکار مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از توانایی‌های دیپلماتیک و حقوقی را در اولویت‌ برنامه‌های خود عنوان کرده است.

سید عباس عراقچی وزیر خارجه پیشنهادی

رای بالای مجلس؛ پشتوانه وزیر خارجه در مجامع بین‌المللی

«حمیدرضا آصفی» در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتخاب «سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امورخارجه و اولویت‌های این وزارت‌خانه اظهار داشت: امیدوارم مجلس محترم رأی بالایی به‌آقای عراقچی دهند زیرا وقتی مجلس رأی بالایی به وزیر خارجه بدهد زمانی که در مجامع بین‌المللی شرکت می‌کند این رأی پشتوانه وزیر خواهد بود و از اقتدار بالا برخوردار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به سوابقی که آقای عراقچی دارند، رأی بالا و قابل توجهی را به دست می‌آورد. دکتر عراقچی از نیروهایی هست که در وزارت امور خارجه از سطح پایین به بالا آمده و مناصب زیادی را طی کرده و این مساله نقطه قوت است و براساس اطلاعی که دارم شخص آقای عراقچی در میان بدنه وزارت امور خارجه نیز مورد اقبال است.

این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: شخص وزیر و وزارت امورخارجه در تصمیم‌سازی‌ها خیلی موثر هستند، چند پرونده داریم که هر وزیری بایدآن‌ها را دنبال کند برخی توانایی بالاتری دارند و بهتر موضوعات دنبال می‌شود.

مقاومت، همچنان در دستور کار وزارت خارجه باشد

آصفی در ادامه خاطرنشان کرد: به نظرم مهم‌ترین موضوع مساله حمایت از غزه با توجه به اوضاع و احوال نابسامان آن در پی جنایت‌های  رژیم صهیونیستی و همچنین محور مقاومت است که این محور باید همچنان در دستور کار قرار داشته باشد. مساله دوم توجه و تعامل با همسایگان است، در سال‌های اخیر با همسایگان رابطه خوبی برقرار کردیم امیدواریم این حضور موجب شود روابط با همسایگان به شدت دنبال شود.

سید عباس عراقچی وزیر خارجه پیشنهادی

متناسب‌سازی  روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با تمام کشورهای دنیا

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه افزود: موضوع سوم تحریم‌هاست که پرونده جدی برای جمهوری اسلامی ایران است و باید در دستور کار وزیر امور خارجه قرار گیرد زیرا مساله بسیار جدی است. همچنین مساله دیگری که باید در اولویت و دستور کار وزارت امور خارجه قرار داشته باشد متناسب سازی  روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با تمام کشورهای دنیاست، معتقدم روابط در سیاست خارجی باید متناسب سازی شده باشد و ما با هر کشوری به تناسب نوع رفتار آن‌ها عمل کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: مساله دیگری که برای وزارت خارجه اهمیت دارد اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی است، اقتصاد برای کشور مهم است باید بتوانیم از ظرفیت‌هایی که کشور دارد در جهت منافع کشور و منافع ملی حداکثر استفاده را داشته باشیم. موضوعی دیگری که به آن توجه شده اما کافی نیست نهادهای بین‌المللی هستند اگر روابط ۲ جانبه قوی نداشته باشیم پیش بردن موضوعات و مسائل سخت خواهد بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.