stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024
  • کد خبر : 477832
  • 23 مرداد 1403 - 14:14
0

امتیاز بزرگ عراقچی برای سکانداری وزارت خارجه

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه‌ «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه پیشنهادی گفت: برنامه‌ ارائه شده از سوی عراقچی، برنامه‌ای فراگیر است و به طور مشخص به نیازهای امروز جامعه و توقعات بخش‌های ‎اقتصادی و ‎تجاری کشور در حوزه ‎سیاست خارجی توجه داشته است.

قلم | qalamna.ir :

«حسین قریبی» در گفت‌وگو با در ارزیابی خود از معرفی «سید عباس عراقچی» از سوی رئیس‌جمهور برای سکانداری وزارت امور خارجه به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به نظر من آقای عراقچی مرتبط‌ترین فرد در وزارت امور خارجه برای تصدی این مسئولیت است.

وی با بیان این‌که عراقچی در ارتباط با حوزه ۲ جانبه، چند جانبه و همچنین بحث آموزش و پژوهش در وزارت خارجه کار کرده است، تصریح کرد: در وزارت امور خارجه کمتر کسی پیدا می‌شود که این تجارب را با هم داشته باشد.

تجربه ارزشمند در ارتباط با برجام

قریبی با اشاره به مسئولیت عراقچی در دهه ۹۰ اظهار کرد: ایشان مدتی معاون سیاسی وزیر خارجه بودند و درواقع نفر دوم وزارت خارجه محسوب می‌شدند و در کنار دکتر ظریف، توشه  مضاعفی را در حوزه عرصه بین‌الملل به دست آوردند. او دارای تجربه بسیار ارزشمندی در ارتباط با برجام است و با مسائل فنی مرتبط با این موضوع به خوبی آشنا است.

امتیاز بزرگ عراقچی برای سکانداری وزارت خارجه
«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه  پیشنهادی

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که آقای عراقچی در جلسات مختلف نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کند و تحلیل دقیقی از شرایط دارد، خاطرنشان کرد: این ویژگی ایشان در داخل و خارج مورد توجه است و به تحلیل‌هایی که ایشان ارائه می‌کنند توجه ویژه‌ای می‌شود.

آشنایی با زوایای مختلف دیپلماسی

وی با بیان  این‌که موارد ذکر شده ، سرمایه‌های بزرگی برای هر وزیر خارجه است، تصریح کرد: این امتیاز بزرگی برای یک وزیر خارجه است که با زوایای مختلف کار دیپلماسی آشنا باشد.

سفیر پیشین ایران در برزیل با بیان این‌که  عراقچی سفیر ایران در کشورهای ژاپن و فنلاند نیز  بوده‌، خاطر نشان کرد: این موضوع باعث شده که ایشان به خوبی با مسائل نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور آشنایی داشته باشند.

قریبی همچنین با اشاره به برنامه‌ ارائه شده از سوی عراقچی به مجلس شورای اسلامی گفت: آقای عراقچی در برنامه خود بر موضوع افزایش تولید ثروت ملی تاکید کرده است که این خود یک فصل جدیدی است و امیدوارم که با هماهنگی سایر دستگاه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی بتواند این ماموریت را به سرانجام برساند.

این دیپلمات با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین موانع برای افزایش تولید ثروت کشور ، موضوع تحریم‌هاست، اظهار کرد: متاسفانه تحریم‌ها اثرات مخربی داشته‌ و بخش زیادی از فعالیت‌های کشور را تحت تاثیر خود قرار داده اند، بنابراین ماموریت اول برای افزایش تولید ثروت کشور این است که تحریم‌ها ضعیف شود و یا کنار گذاشته شوند.

امتیاز بزرگ عراقچی برای سکانداری وزارت خارجه
«سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه  پیشنهادی

افزایش تعاملات اقتصادی‌ در کنار گسترش روابط سیاسی با همسایگان

قریبی با بیان این‌که در دوره قبل شاهد پیشبرد سیاست همسایگی از سوی وزارت امور خارجه بودیم و روند خوبی را در ارتباط با تعامل با کشورهای همسایه و عربی شروع شد، تصریح کرد: آقای عراقچی طبیعتا این روند را ادامه می‌دهد و مهم است که در کنار روابط سیاسی تعاملات اقتصادی‌مان با کشورهای همسایه را نیز افزایش دهیم.

وی همچنین با بیان این‌که در سال‌های اخیر ما روابط خوبی با برخی از کشورها داشتیم و باید این موضوع ادامه پیدا کند، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که آقای عراقچی باید به آن توجه جدی داشته باشد در صورتی که بتواند از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد کسب کند گسترش تعاملات کشور با اروپاست. باید روابط با اروپا بازسازی شود و اکنون ما در این حوزه در وضعیت مناسبی قرار نداریم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.