stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024
  • کد خبر : 477870
  • 24 مرداد 1403 - 14:15
0

حمایت کامل غرب از زلنسکی در حمله به خاک روسیه

حمایت کامل غرب از زلنسکی در حمله به خاک روسیه

کارشناس مسائل اروپا با تاکید بر این‌که جنگ روسیه و اوکراین به نظر از سوی طرفین کنترل شده است، گفت: بعید است زلنسکی تاسیسات هسته‌ای را هدف قرار دهد، ضمن این‌که او بدون اجازه غرب دست به چنین اقدامی نمی‌زند.

قلم | qalamna.ir :

حمله اوکراین به خاک روسیه در حالی ادامه دارد که درگیری‌ها تا نزدیکی تاسیسات اتمی کورسک رسیده و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به حملات فرامرزی به خاک روسیه مدعی شد که ارتش اوکراین در حال حاضر کنترل ۷۴ شهرک در منطقه «کورسک» روسیه را به دست گرفته است.

روزنامه «کی‌یف ایندیپندنت» نوشت: منطقه کورسک کمتر از ۳۰۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد که به اندازه ایالت مریلند ایالات متحده یا ایالت براندنبورگ آلمان است.

حمایت کامل غرب از زلنسکی در حمله به خاک روسیه
نیروگاه هسته‌ای کورسک

مقامات منطقه‌ای روسیه در ۱۲ اوت گفتند، اوکراین کنترل ۲۸ شهرک در منطقه کورسک را در دست دارد و گفتند این حمله تا عمق ۱۲ کیلومتری در امتداد یک جبهه ۴۰ کیلومتری بوده است.

«الکساندر سیرسکی» فرمانده کل ارتش اوکراین هم اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور سه کیلومتر پیشروی کرده‌اند و ۴۰ کیلومتر مربع دیگر از خاک روسیه را تحت کنترل گرفتند.

همچنین رسانه خبری بلومبرگ در گزارشی با استناد به اظهارات یک مقام رسمی غربی که نامش را فاش نکرده، می‌نویسد: «اوکراین پیش از حمله‌ای که روسیه را غافلگیر کرده، احتمالاتی را سبک و سنگین کرده است.»

حمایت کامل غرب از زلنسکی در حمله به خاک روسیه
حمله اوکراین به کورسک

در ادامه بلومبرگ گزارش داد که «اوکراین سناریوهای متعددی را برای حمله ناگهانی به روسیه بررسی کرده و پیش از اولین حمله به خاک این کشور پس از جنگ‌ جهانی دوم، تاییدیه ایالات متحده و اتحادیه اروپا را دریافت کرده است. با این حال، متحدان ناتو معتقدند که نیروهای مسلح اوکراین بعید است بتوانند قلمروی مورد نظر را در روسیه حفظ کنند.»

با توجه به مطرح شدن تهدیدات هسته‌ای در جریان حمله اوکراین، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز  از طرفین خواست «از خود خویشتنداری نشان داده تا از وقوع حادثه هسته‌ای احتمالی که ممکن است تبعات تشعشعاتی جدی داشته باشد، جلوگیری کنند». 

براساس این گزارش، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین اظهاراتش درباره حمله اوکراین به کورسک روسیه گفت: «من به طور منظم با کارمندانم هر چهار یا پنج ساعت در شش یا هشت روز گذشته صحبت کرده‌ام و این یک معضل واقعی برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ایجاد کرده است.»

وی ادامه داد: «ما در تماس مستقیم و مداوم با اوکراینی‌ها بوده‌ایم. این تمام چیزی است که می‌خواهم در مورد آن بگویم.»

«علی بیگدلی» کارشناس مسائل اروپا در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تداوم درگیری‌های روسیه و اوکراین در مناطق کورسک و بلگورود اظهار داشت: بعید است اوکراین بخواهد ضربه‌ای به تاسیسات هسته‌ای روسیه بزند، زلنسکی توسط آمریکا و اروپا مدیریت می‌شود، اراده مستقلی ندارد تا دست به چنین اقدامی بزند. در حال حاضر نیز این جنگ فرسایشی تا مشخص شدن انتخابات آمریکا ادامه دارد.

وی با تاکید بر این‌که انتخابات آمریکا تاثیر مستقیم و موثری در جنگ اوکراین دارد،‌ تصریح کرد: پوتین ارتباط نزدیکی با ترامپ دارد واگر او انتخاب شود وضعیت فرق می‌کند، اما در صورتی که کامالا هریس انتخاب شود موج جدیدی در جنگ اوکراین شکل می‌گیرد و احتمال گسترده شدن جنگ وجود دارد، در نتیجه معتقدم این جنگ فرسایشی و محدود تا زمان انتخابات آمریکا ادامه می‌یابد.

حمله اوکراین به کورسک

این استاد دانشگاه درباره آسیب به تاسیسات هسته‌ای در پی حملات اخیری که اوکراین به مناطقی در روسیه داشته و متقابلا این درگیری‌ها ادامه دارد، نیز گفت: از طرفی روسیه هنوز شرمنده پرونده چرنوبیل است،‌ علاوه بر این بعید است زلنسکی تاسیسات هسته‌ای را هدف قرار دهد، ضمن این‌که او بدون اجازه غرب دست به چنین اقدامی نمی‌زند، از طرف دیگر برگزاری انتخابات اوکراین نیز علی رغم این‌که دوره زلنسکی تمام شده به تعویق افتاد زیرا او مطرح کرد که بسیاری از استان‌ها به دلیل جابه‌جایی ساکنین خالی هستند در نتیجه فعلا زلنسکی را نگه داشته‌اند.

بیگدلی در ادامه با اشاره به این‌که دموکرات‌ها در آمریکا سرسختی خاصی نسبت به روسیه دارند، اظهار کرد: در واقع دموکرات‌ها رویکرد ضد روسی دارند و در شرایطی که ترامپ پیروز انتخابات آمریکا شود، شرایط تغییر می‌کند. پیش‌بینی من این بود که این جنگ به صلح و آشتی ختم شود اما اکنون دیگر قابل ادامه دادن نیست آن‌هم در شرایطی که ترامپ وارد رقابت‌های انتخاباتی آمریکا شده است.

حمایت کامل غرب از زلنسکی در حمله به خاک روسیه
حمله اوکراین به کورسک

وی درباره حمایت و تاثیر ناتو در حملات اخیری که از سوی اوکراین رخ داد، ابراز داشت: ممکن است برخی کارشناسان  به زلنسکی کمک کرده باشند اما به نظر نمی‌رسد ناتو بخواهد مستقیما خودش را درگیر کند، اگر ناتو به صورت مستقیم دخالت کند که این کار را نمی‌کند، به گسترش بیشتر جنگ کمک کرده است. البته این موضوع جزو مقررات ناتو هم نیست لذا در صورتی که کشورهای عضو ناتو مورد حمله قرار گیرد دست به اقدام نظامی می‌زند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بنابراین جنگ روسیه و اوکراین کاملا کنترل شده است لذا به نظرم ۴ تا بمب افکن خیلی موازنه قدرت را به هم نمی‌زند لذا هم طرف روسی جنگ را مدیریت می‌کند، هم آمریکا و اروپا، زلنسکی را به نوعی کنترل می‌کنند. روسیه اخیرا اعلام کرده در صورتی که به زلنسکی سلاح تحویل دهند تا به خاک روسیه حمله کند مدار جنگ را گسترده می‌کند.

انتهای پیام 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.