stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024
  • کد خبر : 477878
  • 24 مرداد 1403 - 14:17
0

حمله موشکی گسترده حزب‌الله به مقرهای اشغالگران در الجلیل علیا

حمله موشکی گسترده حزب‌الله به مقرهای اشغالگران در الجلیل علیا

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که نیروهایش در پاسخ به حمله متجاوزان اشغالگر به شهرک «برعشیت» در جنوب لبنان، پایگاه جبل «نیریا» در الجلیل علیا را با موشک کاتیوشا بمباران کردند.

قلم | qalamna.ir :

مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، عملیات‌های متعددی را علیه مواضع و استقرار ارتش دشمن اسرائیلی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی انجام داد.

مقاومت اسلامی لبنان در ادامه اعلام کرد که پایگاه صهیونیستی جبل نیریا را با رگبار راکت‌های کاتیوشا هدف قرار داد. این پایگاه شامل مقر فرماندهی گردان‌های نیروهای تیپ گولانی است.

این حزب مقر «رویسات العلم» را در تپه‌های اشغالی کفر شوبای لبنان با تسلیحات موشکی هدف قرار داد. حزب‌الله همچنین تاکید کرد در حمله برعشیت ۲ تن از مبارزانش به شهادت رسیدند.

روز چهارشنبه، مقاومت اسلامی شهادت ابراهیم جمیل العشی، «وسیم» از شهر بنت جبیل و فادی محمد شهاب، «تیسیر» اهل شهرک برعشیت در جنوب لبنان را اعلام کرد.

حمله موشکی گسترده حزب‌الله به مقرهای اشغالگران در الجلیل علیا
۲ شهید حزب‌الله

حزب‌الله روز سه‌شنبه نیز اعلام کرده بود که تجمع نظامیان اشغالگر در مجاورت پادگان «میتات» را با موشک بمباران کرده است، از دیگر حملات انجام شده مقاومت در روز سه‌شنبه حملات توپخانه‌ای به مقر «سماقه» و تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در مقر «مسکاف عام» بود.

در این رابطه خبرنگار الجزیره هم گزارش داد که ۲ موشک به سمت مقر رویسات العلم در تپه‌های کفر شوبا شلیک شد.

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه شلیک ۲۵ موشک به سمت منطقه «مرون» را شناسایی کرده است، ادعا کرد: این موشک‌ها بدون ایجاد تلفات در مناطق باز فرود آمدند.

شبکه ۱۲ عبری هم گزارش داد که یک حمله موشکی بزرگ در منطقه مرون در شمال اسرائیل رخ داده است، در حالی که خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیر خطر در چندین شهر در الجلیل علیا به صدا درآمد.

ارتش اشغالگر ادعا کرد که پهپادهایش ۲ سکوی پرتاب موشک در مناطق «الطیری» در شهرستان بنت جبیل و «زبقین» در شهرستان صور در جنوب لبنان هدف قرار گرفت.

بر اساس گزارش روزنامه یدیعوت آحارونوت، حزب‌الله از هشت اکتبر تاکنون بیش از ۷۵۰۰ موشک و بیش از ۲۰۰ هواپیمای بدون سرنشین به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، این حملات منجر به کشته شدن ۴۴ نفر از جمله ۱۹ سرباز، ۲۴ غیرنظامی و یک شهروند هندی شده و ۲۷۱ نفر از جمله ۱۴۱ نیروی ارتش و نیروهای امنیتی و ۱۳۰ غیرنظامی زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.