stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲۴ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 14 August , 2024
  • کد خبر : 477895
  • 24 مرداد 1403 - 17:54
0

اندیشکده آمریکایی: ادعاهای اوکراین درباره کنترل کورسک نادرست است

اندیشکده آمریکایی: ادعاهای اوکراین درباره کنترل کورسک نادرست است

یک اندیشکده آمریکایی گزارش کرد «احتمالا، اوکراینی‌ها همه مناطق استان کورسک را کنترل نمی‌کنند و اظهارات مقامات کی‌یف، کذب است.»

قلم | qalamna.ir :

ادعای مقامات اوکراینی مبنی بر کنترل مناطقی در استان کورسک روسیه، توجه «موسسه مطالعات جنگ» را به خود جلب کرده است.

به گفته مقامات اوکراینی، هجوم این کشور به منطقه «کورسک» روسیه، در راستای اهداف راهبردی متعددی از جمله جلوگیری از تحرکات نیروهای روس و پیچیده کردن نحوه جابجایی و حمل و نقل نیروهای روسیه است.

موسسه مطالعات جنگ در گزارش روز چهارشنبه خود اعلام کرد که ادعای «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین مبنی بر کنترل ۷۴ محل در استان کورسک روسیه ممکن است با مشاهدات این موسسه همخوانی نداشته باشد.

بر اساس گزارش موسسه مطالعات جنگ، فیلم‌های جغرافیایی و ادعاها نشان می‌دهد که نیروهای اوکراینی تا تاریخ ۱۳ اوت (۲۳ مرداد) در تقریباً ۴۱ شهرک در منطقه یا نزدیک به کورسک در حال عملیات هستند.

حمله فرامرزی اوکراین به منطقه کورسک روسیه در ۶ اوت آغاز شد و تا ۱۲ اوت، اوکراین اعلام کرد کنترل بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را در اختیار گرفته است.

به نوشته روزنامه «کی‌یف ایندیپندنت» منطقه کورسک کمتر از ۳۰۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد که به اندازه ایالت مریلند ایالات متحده یا ایالت براندنبورگ آلمان است.

مقامات منطقه‌ای روسیه در ۱۲ اوت گفتند، اوکراین کنترل ۲۸ شهرک در منطقه کورسک را در دست دارد و گفتند این حمله تا عمق ۱۲ کیلومتری در امتداد یک جبهه ۴۰ کیلومتری بوده است.

اندیشکده آمریکایی: ادعاهای اوکراین درباره کنترل کورسک نادرست است
مناطقی از کورسک که به باور موسسه مطالعات جنگ تحت تصرف اوکراین هستند 

«الکساندر سیرسکی» فرمانده کل ارتش اوکراین هم اعلام کرد، نیروهای مسلح این کشور سه کیلومتر پیشروی کرده‌اند و ۴۰ کیلومتر مربع دیگر از خاک روسیه و در مجموع حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از اراضی روسیه را تحت کنترل گرفتند.

از سوی دیگر زلنسکی هم گفت که با سیرسکی درباره اوضاع در کورسک مداوم در ارتباط است.

موسسه مطالعات جنگ در گزارش خود خاطرنشان کرد که اختلاف بین گزارش‌های رسمی اوکراین و مشاهدات آن‌ها به معنای «تکذیب گزارش‌های رسمی اوکراین نیست» بلکه «نتیجه محدودیت‌های ذاتی روش تحقیقات منبع باز این اندیشکده و تعهد به استفاده از اطلاعات در دسترس عموم است».

در همین حین، مقامات آمریکایی با اعلام حمایت خود از «حق اوکراین برای دفاع از خود»، از حمله این کشور به خاک روسیه دفاع کرده‌اند.

در اظهاراتی جداگانه «جان کربی» سخنگوی امنیت ملی آمریکا و «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه، در ۱۲ و ۱۳ اوت (۲۲ و ۲۳ مرداد) مدعی شدند روسیه در حال انجام یک «جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین است و پیشنهاد کردند که راه‌حل سریع جلوگیری از تهاجم اوکراین به روسیه خروج نیروهای روسی از اوکراین است.»

روز چهارشنبه وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور تلاش‌های واحدهای زرهی نیروهای مسلح اوکراین را برای نفوذ عمیق به شهرهای «اسکریلوکا»، «لوشینکا»، «سمنُوکا»، «آلکسیوسکی» و «کامیشنی» در منطقه کورسک خنثی کرده است.

همچنین وزارت خارجه روسیه اعلام کرد هدف اوکراین از حمله غیرمنتظره به کورسک، منحرف کردن توجه نیروهای روسیه از مناطق «دونباس»، «خارکیف» و «سومی» بوده اما کی‌یف به این هدف دست نیافته است.

مسکو همچنین با بیان اینکه حمله اوکراین به منطقه کورسک در خاک روسیه در همکاری با کشورهای ناتو انجام شده، اعلام کرد این امر اهمیت اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین را تایید می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.