stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 17 August , 2024
  • کد خبر : 477966
  • 26 مرداد 1403 - 14:17
0

وزیر پیشنهادی، کادر درمان را در اولویت قرار داده است

وزیر پیشنهادی، کادر درمان را در اولویت قرار داده است
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یکی از وزارتخانه‌هایی که بسیاری از مردم به اصلاح امور آن در دولت چهاردهم دل بستند، وزارت بهداشت و درمان است، زیرا مسعود پزشکیان که امروز در جایگاه رییس‌جمهور قرار گرفته است، روزگاری وزیر بهداشت و درمان بوده و قطعاً هم بر این وزارتخانه اشراف دارد و هم در قالب رییس‌جمهور با حساسیت روند‌ها را دنبال خواهد کرد.

 رویداد۲۴، از طرفی، معرفی دکتر محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان به مجلس، با استقبال جامعه پزشکی و البته حامیان رییس‌جمهور روبرو شده است، هرچند به نظر، تفکرات و عملکرد سیاسی ظفرقندی در گذشته به مذاق خیلی از نمایندگان اصولگرای مجلس خوش نیامده است و شاید این موضوع تا حدی رای اعتماد به او را به چالش بکشد.در همین رابطه، مصطفی پوردهقان، نماینده اردکان با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* به نظر من، آقای دکتر ظفرقندی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در میان لیست وزرای آقای دکتر پزشکیان به چشم می‌خورد. ایشان فردی متخصص، متعهد، باتجربه و دارای مقبولیت در جامعه پزشکی است.

* زمانی که بنا می‌شود یک فرد در راس مجموعه‌ای قرار بگیرد، بسیار مهم است که قشر فعال در آن بخش، وی را قبول داشته باشند یا نه؟ اظهارنظر‌های بسیاری از افراد جامعه پزشکی با گرایش‌های مختلف سیاسی و تمجید‌هایی که از آقای ظفرقندی داشتند، حکایت از این مقبولیت دارد.
* حوزه بهداشت، یک حوزه مهم است و با سلامت جامعه سر و کار دارد و اهمیت دارد که چه کسی وزیر بهداشت و درمان باشد. از این‌رو با توجه به شناختی که از آقای دکتر ظفرقندی دارم، ایشان را بهترین گزینه ممکن برای این جایگاه می‌دانم و ضمن اینکه در روز رای اعتماد، به وی رای مثبت خواهم داد، آرزو دارم که ایشان را در راس وزارت بهداشت و درمان ببینم تا ان‌شاالله پس از استقرار تیم‌شان، شاهد رضایت در بین جامعه بهداشت و درمان و مهم‌تر از همه مردم باشیم.

* آقای دکتر ظفرقندی به کمیسیون صنایع و معادن که بنده در آن حضور دارم، آمدند و حقیقتاً برنامه‌های ایشان، بسیار خوب و منطقی ارائه شد. ارائه درست و البته در چهارچوب قانون و منطق برنامه‌ها بسیار حائز اهمیت است. یعنی باید برنامه طوری ارائه شود که عملیاتی باشد نه رویاپردازانه.

* آقای دکتر ظفرقندی برای توسعه بخش بهداشت و درمان، برنامه اصولی ارائه دادند. همچنین ایشان تاکید زیادی بر روی بخش خصوصی دارد و معتقد است باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم تا کار‌ها در این حوزه مهم و حساس، بهتر از همیشه پیش برود، موضوعی که همیشه در بیانات مقام معظم رهبری هم بوده و هست.

* یکی از برنامه‌های خوب ایشان که من را جذب کرد، رسیدگی به کادر درمان بود. یعنی وزیر پیشنهادی، کادر درمان را در اولویت قرار داده است و تصمیم دارد چالش‌های این حوزه را برطرف کنند تا منجر به خروج نخبگان از کشور نشود. متاسفانه خلی از فعالان حوزه بهداشت و درمان در سال‌های گذشته ترجیح دادند از ایران بروند و این اتفاق هم به لحاظ اجتماعی و هم به لحاظ اقتصادی، زیبنده کشور نیست و باید با نقشه راه و اقناع افراد حاضر در این حوزه‌ها، جلوی این رویه مایوس‌کننده را تا حد امکان گرفت.

* به طور کلی، آقای دکتر ظفرقندی را گزینه بسیار خوبی برای وزارت بهداشت و درمان می‌دانم و قطعاً اگر ایشان رای بیاورد با کمک دیگر وزارت‌خانه‌ها می‌تواند منجر به توسعه بخش بهداشت و درمان کشور شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.