stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۷ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 17 August , 2024
  • کد خبر : 477975
  • 26 مرداد 1403 - 18:25
0

دست رئیس‌جمهور در انتخاب اعضای کابینه باز نبود

دست رئیس‌جمهور در انتخاب اعضای کابینه باز نبود
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی گفت: رئیس جمهور می‌خواهد با تشکیل این کابینه، جریان مخالف خود را به دغدغه‌های مشترک و همکاری برای حل مشکلات کشور فرا بخواند تا بتواند با تجمیع اراده‌ها و توان‌های پراکنده جریان‌های مختلف به حل مشکلات کشور و مردم بپردازد.
رحمت‌الله بیگدلی درباره کابینه پیشنهادی رئیس جمهور بیان کرد: کابینه‌ای که آقای پزشکیان به مجلس معرفی کرده با لحاظ کف مطالبات ملت و رعایت نظر ارکان مختلف نظام بوده است. برخی از اعضای کابینه از حامیان دکتر پزشکیان و منتخب شورای راهبری و برخی هم از مخالفان ایشان و حامیان کاندیدا‌های رقیب آقای پزشکیان هستند و منتخب شورای راهبری نیستند.
وی در پاسخ به این پرسش که این کابینه توانست شعار وفاق ملی را تحقق ببخشد؟ گفت: البته وفاق ملی به این معنا نیست که کاندیدای پیروز بخشی از دولت خود را در اختیار جریان مغلوب در انتخابات بگذارد. وفاق ملی به معنای داشتن دغدغه‌های مشترک برای حل مشکلات کشور و فصل‌الخطاب دانستن صندوق رأی و تلاش برای تعمیق دموکراسی و حاکمیت اراده ملی است. اما آقای پزشکیان در راستای تحقق وفاق ملی که شعار او در انتخابات ریاست‌جمهوری بود سعی کرد که با رایزنی با نهاد‌های مختلف حکومتی لیستی را برای عضویت در دولت خود به مجلس پیشنهاد کند که نمایندگان مختلف جریان‌های سیاسی موجود در حاکمیت در آن حضور داشته باشند. آقای پزشکیان می‌خواهد با این کار جریان مخالفت خود را به دغدغه‌های مشترک و همکاری برای حل مشکلات کشور فرا بخواند تا بتواند با تجمیع اراده‌ها و توان‌های پراکنده جریان‌های مختلف به حل مشکلات کشور و مردم بپردازد.
این فعال سیاسی درباره برخی انتقاد‌ها از کابینه، خاطرنشان کرد: البته انتظار ملت، رأی‌دهندگان و حامیان‌آقای پزشکیان از ایشان این است که اعضای کابینه او همگی معتقد به دیدگاه‌های وی و ملتزم به تغییر وضع موجود و تأمین مطالبات ملت باشند. از این‌رو ملت و حامیان دکتر پزشکیان از حضور برخی از کسانی که در اردوگاه مخالفان پزشکیان بوده‌اند ناراحتند؛ چون نگرانند که این افراد در چارچوب مطالبات ملت و برنامه دکتر پزشکیان عمل نکنند. امیدوارم که اعضای کابینه منتخب دکتر پزشکیان به میثاق خود با ایشان که در واقع میثاق با ملت است متعهد باشند و حامیان آقای پزشکیان و ملت را از نگرانی درآورند.
بیگدلی در پایان گفت: دست رئیس‌جمهوری در انتخاب اعضای کابینه باز نبود و آقای پزشکیان باید نظر سایر ارکان نظام بالاخص مجلس شورای اسلامی را در انتخاب کابینه لحاظ و تأمین می‌کرد.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.