stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۳۰ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 20 August , 2024
  • کد خبر : 478098
  • 29 مرداد 1403 - 18:27
1

کنعانی: آتش‌بس غزه ارتباطی با تنبیه متجاوز ندارد

کنعانی: آتش‌بس غزه ارتباطی با تنبیه متجاوز ندارد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر حمایت ایران از ضرورت ایجاد آتش‌بس فوری در غزه و توقف کشتار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: این موضوع با حق مشروع ایران و تنبیه متجاوز و پاسخ به تجاوز صورت گرفته ارتباط مستقیمی ندارد. این ۲ موضوع، ۲ موضوع جداگانه هستند و ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند.
ناصر کنعانی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات آتش بس میان حماس و اسرائیل و وجود اخبار دوگانه در جهت نزدیکی و دور بودن این مذاکرات به توافق و همچنین ضرورت آتش بس گفت: درباره ضرورت آتش بس در این جنگ تردیدی وجود ندارد و قافیه جهان بعد از ده ماه جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع به تنگ آمده است. این موضوع جنایت علیه بشریت و تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین المللی به شمار آمده و بنابراین در مورد ضرورت آتش بس هیچ کس تردیدی ندارد.
وی درباره تلاش برخی کشورها برای عدم واکنش ایران به جنایت ترور هنیه علیه اسرائیل دارند، گفت: درخواست خویشتن‌داری یک در خواست غیرمنطقی است. ما با رژیم یاغی و سرکشی مواجه هستیم که مقرارت منشور ملل متحد پایبند نیست. بی کیفرماندن این رژیم یک تهدید عینی برای صلح جهانی است.
وی با بیان اینکه آنچه که در غزه و فلسطین در حال انجام است فقط جنایت علیه مردم فلسطین نیست، بلکه جنایت علیه بشریت است، گفت: ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه ناشی از بی‌عملی جامعه بین‌المللی است.
کنعانی با بیان اینکه ایران از هر تلاش صادقانه‌ای برای آتش‌بس و پایان دادن جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه استقبال می‌کند در بخشی از صحبت‌های خود گفت: در ارتباط با موضوع آتش‌بس و مسائل مربوط به آن ما آمریکا را دارای حسن نیت و صلاحیت تلقی نمی‌کنیم و این موضوع ناشی از رفتار و عملکرد دولت آمریکاست.
سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه آمریکا یکی از حامیان تمام عیار و همه جانبه جنایت‌های رژیم صهیونیستی است، گفت: آمریکا با اقدامات خود تا الان ثابت کرده است که یک طرف جنگ است نه یک طرف صلح برای آتش‌بس.کنعانی با بیان اینکه ما از اینکه مذاکراتی برای آتش‌بس انجام شود حمایت کرده‌ایم و مشورت‌های منطقه‌ای در این زمینه داشته‌ایم، اظهار کرد: علیرغم نگاه اصولی و انتقادی که به رفتار آمریکایی‌ها داریم از تلاش‌هایی که همراه با حسن نیت است، حمایت می‌کنیم .
وی با بیان اینکه یک طرف این موضوع فلسطینی‌ها و یک طرف دیگر این موضوع صهیونیست‌ها هستند، خاطرنشان کرد: صهیونیست ها در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر را در غزه قتل عام کرده اند که ۱۵ هزار نفر آنها کودک بوده‌اند.
کنعانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تاکنون نشان داده است که تمایلی برای برقراری آتش بس ندارد و واکنش‌هایی که از این رژیم بعد از این مذاکرات می‌بینیم همین موضوع را نشان می‌دهد و آنها ذره‌ای از ادامه کشتار خود کوتاهی نکرده‌اند، گفت: توپ در حال حاضر در زمین آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی است و دولت آمریکا باید نشان دهد که هدفش از برقراری مذاکرات یک مانور سیاسی با هدف دستاورد سیاسی و خریدن زمان برای رژیم صهیونیستی برای ادامه کشتار است یا اینکه واقعا به دنبال ایجاد آتش‌بس است. آنچه که در این زمینه محل قضاوت است عملکرد آمریکایی‌هاست.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین با بیان اینکه جنبش حماس دیدگاه‌های خود را در مورد مذاکرات آتش‌بس بیان کرده است، گفت: این گونه به نظر می‌رسد که طرف فلسطینی نگاه مثبتی به مذاکرات و عملکرد آمریکا در این زمینه نداشته است.
وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با برخی از تحلیل‌های منتشر شده مبنی بر اینکه ایران احتمالاً در برابر ایجاد آتش‌بس در غزه از حق خود در ارتباط با خونخواهی از ترور اسماعیل هنیه در تهران می‌گذرد، با تاکید بر حمایت ایران از ضرورت ایجاد آتش‌بس فوری در غزه و توقف کشتار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: این موضوع با حق مشروع ایران و تنبیه متجاوز و پاسخ به تجاوز صورت گرفته ارتباط مستقیمی ندارد. این ۲ موضوع، ۲ موضوع جداگانه هستند و ارتباط مستقیمی با یکدیگر ندارند.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران بر حق قانونی و مسلم خود بر تنبیه متجاوز تاکید داریم و همچنین به دوستان خود نیز گفته‌ایم که به دنبال تشدید تنش در منطقه نیستیم و از تلاش‌های همراه با حسن نیت حمایت می‌کنیم و از دیگر سو بر حق ذاتی ایران در استیفای حقوق خود و تنبیه متجاوز تاکید داریم و در زمان مقتضی نیز از آن استفاده می‌کنیم.
کنعانی ادامه داد: صهیونیست‌ها آقای اسماعیل هنیه را در خاک ایران مورد حمله قرار دادند، ایشان رهبر فلسطینی‌ها در روند مذاکرات سیاسی برای برقراری آتش بس بودند و رژیم صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه نشان داد که مایل به ادامه روند سیاسی جهت توقف جنگ نیست و در واقع به دنبال گسترش بی‌ثباتی است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.