stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۳۰ مرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 20 August , 2024
  • کد خبر : 478143
  • 30 مرداد 1403 - 18:27
0

تلاش ایران برای تغییر روند انتخابات آمریکا؟

تلاش ایران برای تغییر روند انتخابات آمریکا؟
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: سه نهاد اطلاعاتی ایالات متحده در بیانیه‌ای مشترک ایران را متهم کردند که با “سرقت اطلاعات ستادهای انتخاباتی” در تلاش است تا روند انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را تغییر دهد.
پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی)، دفتر مدیر اطلاعات ملی و همچنین سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده در این بیانیه تاکید کردند که  ایران به دنبال ایجاد اختلاف و تضعیف اعتماد عمومی به نهادهای دموکراتیک در آمریکا است.
این نهادها با اشاره به “علاقه دیرینه‌ ایران به بهره‌برداری از تنش‌های اجتماعی از روش‌های مختلف”، ایران را به “استفاده از عملیات سایبری برای دستیابی به اطلاعات حساس مربوط به انتخابات ایالات متحده” متهم کردند.سه نهاد اطلاعاتی مهم آمریکا با تاکید بر اینکه “شاهد فعالیت‌های تهاجمی فزاینده ایران در طول این دوره از انتخابات” بوده‌اند، به‌ویژه به عملیات‌های نفوذی که عموم مردم آمریکا و همچنین عملیات سایبری که ستادهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری را هدف قرار می‌دهند، اشاره کردند.
این نهادها هدف  ایران از این تهاجم سایبری را “شکل دادن به نتیجه انتخابات آمریکا” با توجه به تاثیری دانسته‌اند که “این انتخابات می‌تواند بر امنیت ملی ایران داشته باشد.”
این بیانیه از جمله اقدامات ایران را شامل فعالیت‌هایی دانسته که اخیراً در مورد به خطر انداختن ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش‌رو گزارش شده است. محافل اطلاعاتی آمریکا این اقدام‌ها را به  ایران نسبت داده‌اند.
سه نهاد امنیتی آمریکا تاکید کردند جامعه اطلاعاتی این کشور اطمینان دارد که عوامل ایران از طریق “مهندسی اجتماعی” و دیگر تلاش‌ها در پی دستیابی به افرادی بوده‌اند که به طور مستقیم به کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه دسترسی دارند.
بیانیه مزبور، هدف از اینگونه اقدام‌های ایران، شامل “سرقت‌ها و افشاگری‌ها” درباره ستادهای نامزدهای انتخابات را “تأثیرگذاری بر روند انتخابات ایالات متحده” دانسته است.
این بیانیه البته با تاکید بر اینکه “این رویکرد جدیدی نیست”، ادامه می‌دهد: «ایران و روسیه این تاکتیک‌ها را نه تنها در ایالات متحده در این دوره و دوره‌های قبلی انتخابات فدرال، بلکه در سایر کشورهای جهان نیز به کار گرفته‌اند.»
نهادهای اطلاعاتی آمریکا ضمن تاکید بر ادامه تلاش‌های خود برای حفاظت از یکپارچگی انتخابات در برابر نفوذ خارجی و تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات در این زمینه افزودند: «ما تلاش‌های خارجی برای تأثیرگذاری یا مداخله در انتخاباتمان، از جمله هدف قرار دادن کمپین‌های سیاسی آمریکا را تحمل نخواهیم کرد.»

 

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.