stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۳۱ مرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 21 August , 2024
  • کد خبر : 478179
  • 31 مرداد 1403 - 14:21
1

رئیس جمهور پایه گذار وفاق ملی شد

رئیس جمهور پایه گذار وفاق ملی شد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: جلسات بررسی رأی اعتماد بهارستانی‌ها به وزرای پیشنهادی همانقدر که برای مسعود پزشکیان و حامیان دولت مهم است، در آن سوی میدان برای محمد باقر قالیباف نیز اهمیت فراوانی دارد. او از یک سمت رقیب انتخاباتی پزشکیان در تیرماه ۱۴۰۳ بود و از سوی دیگر، نقش مهمی در مدیریت فضای مجلس و کنترل تندروها دارد. 

خبرآنلاین،در همین راستا، برخی از چشم‌ها در این ۵ روزی که گذشت خیره به قالیباف بود تا ببیند در جنگ تندروها با مسعود پزشکیان او در کدام سمت خواهد ایستاد. اما همراهی و حمایت او از دولت نشان داد که قالیباف نقش خود را در کنترل رادیکال‌های مجلس به خوبی ایفا کرده است و در دوئل با پایداری‌ها و حامیان جلیلی پیروز میدان شد. 

کابینه وفاق ملی رویکرد جدیدی بود
بر همین اساس، محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده ادوار مجلس،درباره ارزیابی خود از مذاکرات مجلس، گفت: بحث‌های خوبی در مجلس انجام شد، بخش قابل توجهی از مذاکرات را که گوش می‌دادم، نمایندگان این دوره در بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی فعال بودند و پویایی و جدیت مجلس دیده شد. آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم اصالتی دارد که در حیطه رسالت خودش وزرا را با رویکرد ملی معرفی کرد. این رویکرد جدیدی بود که او پایه گذار آن شد و می تواند برای آیندگان ادامه داشته باشد. 

وی ادامه داد: مجلس هم رسالتی در بررسی وزرای پیشنهادی دارد، مقام معظم رهبری هم خطاب به مجلس ۱۲ شاخص را برای بررسی وزرا معرفی کردند که مجلس هم بر اساس آن بررسی می‌کند. 

این نماینده سابق مجلس با اشاره به احتمال رأی آوری وزرا گفت: کابینه وفاق ملی است، در هر صورت بررسی وزرا با این رویکرد باید باشد و امیدواریم این بحث‌ها برای ارتقای دانش جامعه و انتخاب درست همراه باشد. ممکن است مجلس برای رویکرد تعاملی با دولت و بر اساس همان ۱۲ شاخص به وزرا رأی بدهد و همانطور که عموما هم می‌گویند بییشتر وزرا رأی می‌آورند. 

مسئله انتقام قالیباف از تندروها مطرح نیست
میرتاج‌الدینی با اشاره به همراهی قالیباف با دولت و عملکرد او گفت: ریاست مجلس سعی می‌کند مجلس را خوب اداره کند، حضور همیشگی رئیس مجلس در جلسات بررسی کابینه حاکی از اهمیت آن است و با حفظ بی طرفی موضوعات مهم را مطرح کرده و مدیریت خوبی داشته است. 
او با اشاره به این ادعا که قالیباف درپی انتقام از تندروها و همراهی با دولت است، بیان کرد: چنین مسئله‌ای نیست. قالیباف وظیفه دارد مجلس را خوب اداره کند و همین کار می‌کند. هرگاه تذکری وارد باشد حتی از مخالف خودش قبول می‌کند و تذکر وارد نباشد قبول نمی‌کند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.