stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۸ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 29 August , 2024
  • کد خبر : 478397
  • 05 شهریور 1403 - 14:15
1

«عملیات اربعین»؛ نمایش بخشی از قدرت بازدارندگی حزب‌الله علیه اسرائیل

«عملیات اربعین»؛ نمایش بخشی از قدرت بازدارندگی حزب‌الله علیه اسرائیل

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به انجام «عملیات اربعین» از سوی حزب‌الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این عملیات قسمتی از قدرت بازدارندگی حزب‌الله لبنان را به نمایش گذاشت.

قلم | qalamna.ir :

حزب‌الله لبنان صبح یکشنبه اولین مرحله از انتقام حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت و ترور شهید »فواد شکر» از فرماندهان ارشد این جنبش را آغاز کرد. برآوردها حاکی از تداوم این عملیات بوده و مقاومت لبنان نیز تاکید کرده که این حمله پهپادی و موشکی ادامه خواهد داشت.

مقاومت لبنان در این حمله از ۳۴۰ موشک کاتیوشا و ده‌ها پهپاد استفاده کرد و چند پایگاه اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

در همین راستا، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان عصر یکشنبه در یک سخنرانی درباره جزئیات این عملیات اعلام کرد: عملیات گسترده حزب‌الله که علیه دشمن صهیونیستی انجام شد را  «عملیات اربعین» می‌نامیم و تاکید می‌کنیم طرفی که اوضاع را در لبنان و جبهه مقاومت به این درجه از تنش رسانده دشمن اسرائیلی است.

سید حسن نصرالله همچنین خاطرنشان کرد: گفتیم که پاسخ روز یکشنبه ما اولیه و مقدماتی است و اگر نتیجه عملیات برای ما ناکافی باشد، بعداً تصمیم می‌گیریم چه کنیم.

در پی این حملات نشست ویژه امنیتی رژیم صهیونیستی با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یو آو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی»، رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی در محل وزارت جنگ در منطقه امنیتی کریاه برگزار شد.

«رضا میرابیان» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با «عملیات اربعین» که از سوی حزب‌الله لبنان در جهت خونخواهی از ترور «فواد شکر» از فرماندهان حزب الله لبنان  که چندی پیش توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، انجام شد، گفت: عملیات انجام شده از سوی حزب‌الله لبنان عملیات موفقی بود، چنان‌که رسانه‌های داخلی رژیم صهیونیستی نیز بر این موضوع تاکید داشتند که این عملیات موفق بوده و به نوعی صحبت‌های دبیرکل حزب‌الله لبنان را تایید کردند.

وی با بیان اینکه ناظران بین‌المللی نیز  عملیات انجام شده از سوی حزب‌الله لبنان را موفق ارزیابی کرده‌اند، ادامه داد: پس از انجام این عملیات و تحولاتی که در پی آن رخ داد مقامات رژیم صهیونیستی قبل از سخنان سید حسن نصرالله اعلام کردند که ما مایل به تشدید تنش نیستیم و به همین مقدار بسنده می‌کنیم در حالی که حزب‌الله لبنان در بیانیه خود در ارتباط با این عملیات اعلام کرده آنچه که انجام شده مرحله اول است و در صورت لزوم این عملیات ادامه پیدا می‌کند.

  رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در انتقاد از عملکرد ارتش این رژیم برای مقابله با حملات موشکی حزب‌الله لبنان اعلام کردند، از ساعات اولیه صبح  روز یکشنبه می‌شنویم که آنها مانع از شلیک موشک‌ها به بن‌گوریون و تل‌آویو شدند، اما درباره موشک و ده‌ها فروند پهپادی که به شمال (فلسطین اشغالی) شلیک شدند، چه توضیحی دارند؟

همچنین این رسانه‌ها از وقوع آتش‌سوزی‌هایی در چندین منطقه واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این رسانه‌ها اعتراف کردند، آتشی که در مرحله اول پاسخ حزب‌الله گشوده شد، مساحت ۱۵۰۰ کیلومتر مربعی شمال فلسطین اشغالی را پوشش داد و حزب‌الله برای شلیک حدود ۶۰۰۰ موشک و پهپاد به سمت «اسرائیل» برنامه‌ریزی کرده است.

عملیات اربعین تاثیر بازدارندگی خود را گذاشته است

این کارشناس مسائل غرب آسیا  با بیان اینکه خود رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز  روایت مطرح شده از سوی مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر خنثی‌سازی این عملیات را زیر سوال بردند و تاکید داشتند که این عملیات موفق بوده است، گفت: این عملیات تاثیر بازدارندگی خود را گذاشته و اسرائیل در واقع با این عملیات متوجه شده که ترور شخصیت‌های حزب‌الله در داخل لبنان هزینه‌های زیادی به همراه دارد.

میرابیان همچنین خاطرنشان کرد: مقامات رژیم صهیونیستی با توجه به اظهاراتشان مبنی بر اینکه نمی‌خواهند تنش تشدید پیدا کند، نشان دادند که پیام عملیات حزب‌الله را درک کرده‌اند، متوجه قدرت بازدارندگی حزب‌الله شده‌اند  و از دیگر سو توان برای ادامه تنش را نیز ندارند؛ این در حالی است که پیش از این حمله به لبنان را تهدید می‌کردند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.