stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۸ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 29 August , 2024
  • کد خبر : 478467
  • 06 شهریور 1403 - 17:54
2

۲۰ کشتار اسرائیل در غزه با سلاح‌های آمریکایی

۲۰ کشتار اسرائیل در غزه با سلاح‌های آمریکایی

رسانه آمریکایی به مرور ۲۰ کشتار و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه با تسلیحات آمریکایی پرداخت.

قلم | qalamna.ir :

پایگاه تحلیلی آمریکایی در مقاله‌ای به شرح چند جنایت رژیم صهیونیستی پرداخته که در آن از سلاح‌های ساخت ایالات متحده استفاده شده و همدستی واشنگتن را در جنایات صهیونیست‌ها در نواز غزه اثبات می‌کند.

پایگاه «Responsible Statecraft» که متعلق به اندیشکده آمریکایی «کویینسی» است، گزارش داد ایالات متحده تأمین‌کننده تسلیحاتی اصلی رژیم صهیونیستی است و حال با انتشار آمار وحشتناک تلفات غیرنظامی در غزه، این رابطه تسلیحاتی زیر ذره‌بین جهان قرار گرفته است. دولت کنونی آمریکا به ریاست «جو بایدن» اخیراً پنج فروش عمده تسلیحات به رژیم صهیونیستی را تأیید کرده است که شامل جت‌های جنگنده اف-۳۵، مهمات تانک، وسایل نقلیه تاکتیکی، موشک‌های هوا به هوا و خمپاره می‌شود.

ارزش کلی این پنج معامله به بیش از ۲۰.۳ میلیارد دلار می‌رسد و گرچه واشنگتن نام این اقدام را فروش سلاح می‌گذارد، اما به اذعان رسانه آمریکایی، این معاملات عمدتاً توسط مالیات‌دهندگان آمریکایی حمایت می‌شود و رژیم صهیونیستی برای خرید این سلاح‌ها از کمک‌های مالی خود آمریکا استفاده می‌کند.

کویینسی، فارغ از این پنج معامله تسلیحاتی اعلام‌شده، بخش بزرگی از حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا به‌صورت پنهانی انجام شده‌اند و در اکثر مواقع دولت بایدن حجم معاملات را کوچک و تعداد آن‌ها را زیاد کرده است تا نیازی به ارائه توضیحات به کنگره آمریکا نداشته باشد. پیش‌تر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز برای ارسال سلاح به متحدان ایالات متحده از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی، تعداد محموله‌های نظامی ارسالی را افزایش داده و حجم آن‌ها را کاهش داده بود تا با کاهش قیمت هر محموله، نیازی به اطلاع‌دادن به کنگره نداشته باشد.

در این گزارش با اشاره به اینکه دولت آمریکا جزئیات زیادی درباره کمک‌های تسلیحاتی خود به اوکراین منتشر می‌کند، به مخفی‌کاری آمریکا در حمایت از تل‌آویو پرداخته شده و آمده است: «تقریباً تمام اطلاعاتی که در مورد انتقال تسلیحات آمریکایی به رژیم صهیونیستی در دسترس عموم قرار گرفته، از افشاگری رسانه‌ها به دست آمده است. دولت بایدن در مورد تسلیحاتی که به رژیم صهیونیستی تحویل می‌دهد یا نحوه استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از آن‌ها به‌ندرت صحبت می‌کند.»

رسانه آمریکایی با بیان اینکه در این گزارش دلیل مخفی‌کاری دولت بایدن در حمایت تسلیحاتی از رژیم اشغالگر را بررسی کرده، به شرح ۲۰ رویداد پرداخته که در آن‌ها احتمال انجام جنایت جنگی توسط نظامیان صهیونیست با سلاح‌های آمریکایی بالاست. کویینسی تأکید دارد که این‌ها تنها بخشی از اسنادی است که نشان‌دهنده هم‌دستی ایالات متحده در جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه است. کویینسی در گزارش خود تنها به مواردی اشاره کرده است که در آن اسناد و مدارک کافی برای اثبات نقض قوانین بین‌المللی و همچنین مشارکت آمریکا در جنایت‌ها موجود است.

۲۰ کشتار اسرائیل در غزه با سلاح‌های آمریکایی
تانک‌های رژیم صهیونیستی

MK-۸۴ و دیگر بمب‌های یک تُنی

از هفتم اکتبر، ایالات متحده بیش از ۱۴ هزار بمب MK-۸۴ به رژیم صهیونیستی ارسال کرده است که هر کدام ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارند و چهار برابر سنگین‌تر از بزرگ‌ترین بمب‌هایی هستند که آمریکا در سوریه و عراق علیه داعش استفاده کرده است. این شامل محموله‌ای از ۱۸۰۰ بمب MK-۸۴ است که در ماه مارس تأیید شد اما در ماه مه به دلیل تشدید فشار بر دولت آمریکا، متوقف شد. علاوه بر این، در بازه هفتم اکتبر تا یکم دسامبر نیز ۱۰۰ بمب BLU-۱۰۹ به رژیم صهیونیستی تحویل داده شده که برای تخریب پناهگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کویینسی، نظامیان صهیونیست تنها در نخستین ماه از جنگ غزه بیش از ۵۰۰ بمب MK-۸۴ را در این باریکه استفاده کردند. بیش از ۴۰ درصد این بمب‌ها در مناطقی استفاده شدند که صهیونیست‌ها آن‌ها را به‌عنوان مناطق امن تعیین کرده بودند.

  • در ۹ اکتبر ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی در یکی از نخستین حملات بزرگ خود در غزه، اردوگاه پناهندگان «جبالیا» را هدف قرار داد که دست‌کم ۶۹ نفر از جمله زنان و کودکان را به شهادت رساند. اندیشکده کویینسی، تحقیقات نشان می‌دهد صهیونیست‌ها در این حمله از بمب‌های GBU-۳۱ استفاده کرده‌اند، بمب‌هایی که از بمب‌های MK-۸۴ ساخت ایالات متحده تولید شده‌اند و در این حمله که فاقد هدف نظامی ملموس بوده، علیه غیرنظامیان فلسطینی به کار گرفته شدند. این مصداق نقض حقوق بین‌المللی بشردوستانه است.
  • در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳، پس از آنکه نیروهای رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه دستور دادند به خان‌یونس پناه ببرند، خانه یک خانواده فلسطینی در خان‌یونس هدف موشک‌های رژیم اشغالگر قرار گرفت که ۱۵ تا ۴۰ شهید به دنبال داشت. در این حمله نیز بقایای بمب‌های MK-۸۴ ساخت ایالات متحده در محل پیدا شد.
  • در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳، حملات هوایی رژیم صهیونیستی حداقل ۵۷۰۰ مترمربع از محله الیرموک در شهر غزه را نابود کرد و دست‌کم ۹۱ نفر، از جمله ۳۹ کودک به شهادت رسیدند. ارزیابی سازمان ملل نشان می‌دهد که احتمالاً در این حمله از چندین بمب GBU-۳۱ با وزن ۱۰۰۰ کیلوگرم استفاده شده است و بر اساس گزارش دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، سلاح‌های استفاده‌شده در این حملات متناسب با موقعیت مکانی منطقه نبوده و تدبیری برای جلوگیری از تلفات غیرنظامی اتخاذ نشده است.
  • در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳، پس از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا، که بزرگ‌ترین اردوگاه پناهندگان غزه بود، بیمارستانی در نزدیکی محل حمله اعلام کرد دست‌کم ۱۲۰ نفر کشته و ۲۸۰ نفر زخمی شده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند. بررسی‌ها نشان داد پنج گودال بزرگ بر اثر اصابت موشک‌ها ایجاد شده که بزرگ‌ترین آنها احتمالاً از نوع بمب GBU-۳۱ است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که نیروهای رژیم صهیونیستی قبل از حمله هیچ‌گونه هشدار قبلی نداده و تلاشی برای تخلیه ساختمان‌های مسکونی نکرده‌اند. سازمان ملل نیز اعلام کرد حمله به اردوگاه پناهندگان جبالیا ممکن است به‌عنوان جنایت جنگی در نظر گرفته شود.
  • در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۴، نیروهای رژیم صهیونیستی یک بمب یک تُنی MK-۸۴ ساخت ایالات متحده را با استفاده از جنگنده آمریکایی اف-۱۶ بر روی خانه‌ای در دیرالبلح انداختند، اما این بمب منفجر نشد. صهیونیست‌ها سپس در حمله‌ای دیگر خانه را تخریب کردند و بمب استفاده‌شده در این حمله گودالی به عرض حدود ۱۲ متر ایجاد کرد. این در حالی بود که صهیونیست‌ها پیش‌تر منطقه دیرالبح را به‌عنوان منطقه امن علامت‌گذاری کرده و به فلسطینیان در شمال غزه دستور داده بودند به این منطقه پناه ببرند.
۲۰ کشتار اسرائیل در غزه با سلاح‌های آمریکایی
بمب ۱۰۰۰ کیلوگرمی MK-۸۴

بمب‌های GBU-۳۹ و دیگر بمب‌های کوچک قُطر

از آغاز جنگ غزه، رژیم صهیونیستی دست‌کم ۲۶۰۰ بمب «قطر کوچک» دریافت کرده است که شامل بیش از ۲۰۰۰ بمب GBU-۳۹ با وزن ۲۵۰ پوند است. دولت بایدن که در اوایل اکتبر بیش از ۱۰۰۰ بمب GBU-۳۹ ساخت شرکت بوئینگ را به اراضی اشغالی فرستاده بود، ۱۰۰۰ بمب دیگر را تا ماه آوریل تأیید کرد، درحالی‌که در همان مقطع زمانی رژیم صهیونیستی در حمله هوایی به کاروان آشپزخانه جهانی، هفت نیروی امدادی فعال در غزه را به شهادت رساند. کویینسی پیش‌بینی می‌کند تعداد بمب‌هایی از این نوع که به اراضی اشغالی ارسال شده بیشتر از مقدار اعلام شده باشد.

ایالات متحده در ظاهر از رژیم صهیونیستی خواسته تا به‌جای بمب‌های یک تُنی، از این بمب‌های کوچک‌تر استفاده کند تا تلفات غیرنظامی کاهش یابد، اما این توصیه تنها به افزایش سهم بمب‌های کوچک در تلفات غیرنظامی غزه منجر شده است، زیرا به اذعان «وس برایانت» مقام سابق نیروی هوایی ایالات متحده، صهیونیست‌ها عامدانه به مناطق مسکونی حمله کرده و در حملات خود به جان غیرنظامیان اهمیتی نمی‌دهند.

  • در ۹ ژانویه ۲۰۲۴، نیروهای رژیم صهیونیستی یک ساختمان مسکونی را در محله‌ای که بارها آن را به‌عنوان منطقه امن معرفی کرده بودند، بمباران کردند. این حمله ۱۸ نفر را به شهادت رساند و دست‌کم ۸ نفر را زخمی کرد. نیروهای رژیم صهیونیستی هیچ هشداری برای تخلیه محله ندادند و تحقیقات نشان داد این ساختمان هدف نظامی مشروعی برای نظامیان صهیونیست نبوده است. در ویرانه‌های این ساختمان، بقایای یک بمب GBU-۳۹ ساخت ایالات متحده یافت شد.
  • در ۱۳ مه ۲۰۲۴، نیروهای رژیم صهیونیستی مدرسه‌ای که پناهجویان غیرنظامی فلسطینی در «النصیرات» در آن پناه گرفته بودند را بمباران کردند که به شهادت دست‌کم ۳۰ نفر منجر شد. در ویرانه‌های این مدرسه نیز باله دم یک بمب GBU-۳۹ ساخت ایالات متحده یافت شد.
۲۰ کشتار اسرائیل در غزه با سلاح‌های آمریکایی
بقایای یافته‌شده بمب آمریکایی در حمله ۱۳ مه
  • در ۲۶ مه ۲۰۲۴، یک حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یک اردوگاه چادری پناهجویان در رفح دست‌کم ۴۶ نفر را به شهادت رساند، از جمله ۲۳ زن، کودک و سالمند. در این حمله که بیش از ۲۴۰ نفر را مجروح کرد، باله دم یک بمب GBU-۳۹ ساخت ایالات متحده یافت شد. وزارت امور خارجه ایالات متحده از پذیرش این امر خودداری کرد و صهیونیست‌ها نیز مدعی شدند بخش اعظم خسارات وارده به این اردوگاه، ناشی از مهماتی بوده است که توسط فلسطینیان در آن نگهداری می‌شده است.
۲۰ کشتار اسرائیل در غزه با سلاح‌های آمریکایی
بقایای موشک آمریکایی در حمله ۲۶ مه
  • در ۶ ژوئن ۲۰۲۴، دست‌کم ۲ بمب GBU-۳۹ در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه «السردی» در اردوگاه النصیرات استفاده شد که دست‌کم ۴۰ نفر – از جمله ۹ زن و ۱۴ کودک – را به شهادت رساند. حدود ۶۰۰۰ آواره فلسطینی در زمان حمله در این مدرسه پناه گرفته بودند و ارتش رژیم صهیونیستی هرگونه تلفات غیرنظامی را انکار کرد. بااین‌حال، گروه حقوق بشری «بت‌سلیم» مستقر در اراضی اشغالی اعلام کرد این حمله ممکن است یک جنایت جنگی باشد. یک دستگاه ناوبری ساخت شرکت «هانی‌ول» ایالات متحده نیز در محل حمله یافت شد.
  • در ۱۰ اوت ۲۰۲۴، بیش از ۱۰۰ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه «التابعین» در شهر غزه به شهادت رسیدند، مدرسه‌ای که برای پناه دادن به آوارگان فلسطینی استفاده می‌شد. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که در این حمله از «مهمات دقیق» استفاده کرده است، اما امدادگران حاضر در صحنه گزارش دادند که اجساد «تکه‌تکه» شده و بسیاری غیرقابل شناسایی بودند. در این حمله نیز بقایای دست‌کم ۲ بمب GBU-۳۹ ساخته شده توسط شرکت آمریکایی بوئینگ در محل یافت شد و هیچ مدرکی مبنی بر وجود عناصر نظامی در این مدرسه پیدا نشد. همچنین رژیم صهیونیستی فهرستی از نظامیان فلسطینی که در این عملیات کشته شده‌اند منتشر کرد، اما کمی بعد مشخص شد این افراد غیرنظامیانی بودند که پیش از این حمله به شهادت رسیده بودند.

مهمات تهاجم مستقیم مشترک (JDAM)

از هفت اکتبر تا یکم دسامبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی دست‌کم ۳۰۰۰ واحد JDAM دریافت کرده است. مهمات تهاجم مستقیم مشترک، موسوم به JDAM، ابزارهای هدایت‌گری هستند که بمب‌های کور را به بمب‌های هوشمند و هدایت‌شونده تبدیل می‌کنند.

  • در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در دیر البلح، ۲۴ غیرنظامی به شهادت رسیدند. بقایای مهماتی که در محل این حمله یافت شد، نشان از استفاده صهیونیست‌ها از یک JDAM آمریکایی داشت که احتمالاً به یک بمب ۱۰۰۰ کیلوگرمی متصل شده بود. صهیونیست‌ها هیچ هشدار قبلی درباره این حمله ندادند و عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات در مورد این حمله به‌عنوان یک جنایت جنگی شده است.
  • در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۳ حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای دیگر در دیر البلح ۱۹ نفر را به شهادت رساند، از جمله ۱۲ کودک. اعدادی که روی بقایای مهمات یافت‌شده حک شده بود، بار دیگر پای شرکت آمریکایی بوئینگ را به این حمله صهیونیست‌ها باز کرد و تحقیقات نشان داد که احتمالاً یک بمب ۱۰۰۰ کیلوگرمی مجهز به JDAM در این حمله استفاده شده است. عفو بین‌الملل این بار نیز خواستار تحقیق در مورد این حادثه به‌عنوان یک جنایت جنگی شد.
  • در ۲۷ مارس ۲۰۲۴ هفت نیروی امدادی در جنوب لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به «گروه امداد و نجات انجمن کمک‌های لبنان» به شهادت رسیدند. در این حمله نیز یک کیت هدایت JDAM ساخت ایالات متحده یافت شد که به یک بمب ۵۰۰ پوندی ساخت رژیم صهیونیستی متصل شده بود. سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده است این حادثه باید به‌عنوان یک جنایت جنگی بررسی شود.
  • در ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۴ حمله رژیم صهیونیستی به «المواسی» بیش از ۹۰ نفر را به شهادت رساند و صدها نفر دیگر را زخمی کرد، در حالی که این منطقه توسط صهیونیست‌ها به عنوان منطقه امن اعلام شده بود. در ویرانه‌های منطقه هدف، بقایای یک کیت JDAM ساخت ایالات متحده یافت شد که احتمالاً به یک بمب ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ کیلوگرمی متصل شده بود.
۲۰ کشتار اسرائیل در غزه با سلاح‌های آمریکایی
بمب مجهز به JDAM

موشک‌های هلفایر

موسسه کویینسی، رژیم صهیونیستی تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ دست‌کم ۳۰۰۰ موشک هلفایر دریافت کرده است، موشک‌هایی که به دلیل دقت بالای خود مشهور بوده و معمولاً در عملیات‌های هوا به زمین استفاده می‌شوند.

  • در ۸ ژوئن ۲۰۲۴ در عملیاتی که رژیم صهیونیستی آن را به بهانه نجات چهار اسیر صهیونیستی در اردوگاه پناهجویان النصیرات انجام داد، نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و اظهارات شاهدان حاکی از آن است که ظرف مدت تنها ۱۰ دقیقه، ۱۵۰ راکت به این اردوگاه و نواحی اطراف آن اصابت کرده است. بقایای دست‌کم ۲ موشک هلفایر ساخت ایالات متحده در یک ساختمان مسکونی یافت شد. همچنین در تصاویری که از این حمله منتشر شد، بالگردهای آپاچی ساخت ایالات متحده مشاهده می‌شود که برای شلیک چندین موشک هلفایر مورد استفاده قرار گرفتند. اندیشکده کویینسی، این حمله نشان داد صهیونیست‌ها در حملات خود اصول تمایز، تناسب و احتیاط را رعایت نکرده و قوانین بین‌المللی را نقض کرده‌اند.
  • در ۲۳ ژوئن ۲۰۲۴ صهیونیست‌ها به یک درمانگاه در شهر غزه حمله هوایی کردند که پنج شهید به دنبال داشت، از جمله مدیر خدمات آمبولانس و اورژانس غزه. او پانصدمین نیروی کادر درمان بود که در حملات رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسید. در ویرانه‌های این حمله، بقایای موتور راکتی یک موشک هلفایر آمریکایی مشاهده شد.
  • در ۱۴ ژوئیه ۲۰۲۴ دست‌کم ۲۲ فلسطینی در مدرسه «ابو عریبان» که تحت حمایت آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی اداره می‌شد، به شهادت رسیدند. ارتش رژیم صهیونیستی قبل از این حمله هیچ هشداری به ساکنان آن نداد و این بار نیز قطعات موشک آمریکایی هلفایر در ویرانه‌های مدرسه پیدا شد. علاوه بر این، بقایای یک موشک GBU-۳۹ ساخته شده توسط شرکت آمریکایی بوئینگ نیز در محل حمله بازیابی شد.
۲۰ کشتار اسرائیل در غزه با سلاح‌های آمریکایی
بقایای موشک آمریکایی در حمله ۱۴ ژوئیه

گلوله ۱۲۰ میلی‌متری تانک

اندیشکده آمریکایی، رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه نزدیک به ۱۴ هزار گلوله ۱۲۰ میلی‌متری تانک از آمریکا دریافت کرده است. کاخ سفید در ۸ دسامبر به کنگره ایالات متحده اطلاع داد که فروش این گلوله‌ها به رژیم صهیونیستی را تأیید کرده و از اختیار اضطراری دولت برای دور زدن نظارت کنگره استفاده کرده است. این گلوله‌ها مستقیماً از انبار ارتش ایالات متحده تأمین شدند.

  • در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴ «هند رجب» دختر ۶ ساله فلسطینی تنها بازمانده حمله رژیم صهیونیستی به خودروی خانواده وی بود. او برای کمک با نیروهای امدادی تماس گرفت، اما هنگامی که آمبولانس به موقعیت خودرو رسید، تانک‌های رژیم صهیونیستی به آمبولانس نیز شلیک کردند و هر ۲ امدادگر حاضر در صحنه نیز به شهادت رسیدند. در این حمله، یک قطعه از گلوله تانک ۱۲۰ میلی‌متری ساخت ایالات متحده در صحنه حادثه پیدا شد.

گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری

در گزارش اندیشکده آمریکایی آمده است که رژیم صهیونیستی تا یکم دسامبر ۲۰۲۳ دست‌کم ۵۷ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری دریافت کرده است، از جمله گلوله‌هایی که ابتدا به ارتش اوکراین اختصاص یافته بود، اما پس از درخواست تل‌آویو، به رژیم صهیونیستی ارسال شد. در ۲۹ دسامبر، کاخ سفید فروش ۵۷ هزار گلوله ۱۵۵ میلی‌متری دیگر به رژیم صهیونیستی را با استقاده از اختیارات اضطراری خود تایید کرد و نظارت کنگره ایالات متحده را دور زد. این گلوله‌ها احتمالاً از توپ‌های آمریکایی هوویتزر شلیک خواهند شد، توپ‌هایی که ایالات متحده به رژیم صهیونیستی فرستاده است.

  • در ۱۶ اکتبر ۲۰۲۳ نیروهای رژیم صهیونیستی گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی‌متری حاوی فسفر سفید را به «ظهیره» در جنوب لبنان شلیک کردند که دست‌کم ۹ غیرنظامی را به شهادت رساند. اعداد درج‌شده روی این گلوله‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها در ایالات متحده ساخته شده‌اند و عفو بین‌الملل ضمن محکوم کردن این حمله، خواستار تحقیق در مورد آن به‌عنوان یک جنایت جنگی شد.
۲۰ کشتار اسرائیل در غزه با سلاح‌های آمریکایی
استفاده رژیم صهیونیستی از فسفر سفید در ۱۲ نوامبر

خودروهای زرهی

تعداد دقیق خودروهای زرهی که ایالات متحده به رژیم صهیونیستی ارسال کرده در دست نیست، اما وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در ۱۹ اکتبر گزارش داد چندین خودروی زرهی سبک از نوع «دیوید» که در ایالات متحده تولید می‌شوند، تحت قراردادی با ارزش ۲۲ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی تحویل داده شده است.

  • در ۱۴ نوامبر ۲۰۲۳ نیروهای رژیم صهیونیستی از خودروهای زرهی دیوید برای مسدود کردن مسیر یک آمبولانس در راه بیمارستان استفاده کرده و فرد مجروح داخل آمبولانس را دستگیر کردند. بر اساس حقوق بین‌المللی بشردوستانه، حمله به وسایل نقلیه پزشکی و انسداد مسیر حمل‌ونقل بیماران و مجروحان ممنوع است و این نیز می‌تواند به‌عنوان یک جنایت جنگی مورد بررسی واقع شود.
۲۰ کشتار اسرائیل در غزه با سلاح‌های آمریکایی
صهیونیست‌ها با خودروی زرهی آمریکایی مسیر آمبولانس را مسدود کردند

در مقاله کویینسی آمده است که دولت بایدن به احتمال نقض قوانین بشردوستانه با سلاح‌های آمریکایی اذعان دارد، اما مدعی است که شواهد کافی برای اثبات این امر وجود ندارد. در این گزارش آمده است: «این حرف‌ها باورکردنی نیست. همانطور که این گزارش نشان می‌دهد، اطلاعات موجود (برای اثبات نقش آمریکا) بیش از حد کفایت است. اگر دولت بایدن واقعاً نگران کشتار فلسطینیان بی‌گناه در غزه باشد، می‌تواند با خودداری از تحویل ابزار این کشتارها به اسرائیل، جلوی آن را بگیرد.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.