stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۳ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 3 September , 2024
  • کد خبر : 478747
  • 13 شهریور 1403 - 14:17
1

هاآرتص: حماس نه، اسرائیل در حال فروپاشی است

هاآرتص: حماس نه، اسرائیل در حال فروپاشی است

ژنرال ارتش صهیونیستی در انتقادی تند از نخست‌وزیر این رژیم برای اصرار بر ادعایش مبنی بر ادامه جنگ تا نابودی حماس نوشته است: این حماس نیست که فرو می‌پاشد بلکه اسرائیل در حال فروپاشی است.

قلم | qalamna.ir :

۳۳۳ روز از جنایات بی‌امان رژیم اشغالگر در نوار غزه می‌گذرد و نیروهای ارتش این رژیم همچنان به تجاوزات و حملات خود به این باریکه ادامه می‌دهند و حاضر به توقف جنگ و انعقاد توافق آتش‌بس نیستند.

«اسحاق بریک» ژنرال سابق رژیم صهیونیستی در مطلبی برای روزنامه «هاآرتص» نوشت: «این حماس نیست، بلکه اسرائیل است که به دلیل طولانی‌تر شدن جنگ در حالت فروپاشی قرار دارد. اسرائیل همچنان نتوانسته به اهداف خود درخصوص نابودی حماس و آزادی تمامی اسرا برسد و تداوم جنگ در غزه پوچ بوده و پیامدهای معکوس به‌دنبال دارد.»

او در ادامه ضمن آنکه ارتش رژیم صهیونیستی را «ضعیف» توصیف می‌کند، می‌نویسد: «ارتش اسرائیل روز به روز با تلفاتی که به بار می‌آورد، ضعیف‌تر می‌شود؛ نیروهای ذخیره حاضر به خدمت نیستند و در عین حال سربازان فعلی یا از جنگ خسته شده‌اند و یا اینکه مهارت‌ کافی به دلیل کمبود آموزش ندارند.»

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

منابع خبری هم‌چنین روز دوشن دادند اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی در راستای همبستگی با خانواده‌های اسرای بازداشت‌شده در غزه و در اعتراض به مانع‌تراشی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انعقاد توافق تبادل اسرا آغاز شد.

هاآرتص: حماس نه، اسرائیل در حال فروپاشی است
اعتراضات در تل‌آویو و سرکوب معترضان توسط رژیم صهیونیستی با ماشین آب‌پاش – منبع: رویترز

روزنامه هاآرتص در ادامه به نقل از این ژنرال سابق نوشت: «جنگ، شدیدا به روابط بین‌المللی، همبستگی اجتماعی و اقتصاد اسرائیل ضربه زده است و ارتش اسرائیل نیروهای کافی برای مبارزه در جبهه‌های متعدد را به‌طور همزمان ندارد.»

«اسحاق بریک» با بیان اینکه حماس همچنان کنترل بیشتر تونل‌های خود را دارد، تاکید می‌کند: «ارتش اسرائیل قادر بوده تنها درصد کمی از تونل‌های حماس را تخریب کند و حماس همچنان کنترل بیشتر این تونل‌ها را به‌دست دارد.»

او در پایان این مطلب علاوه بر آنکه خواستار توقف فوری جنگ در غزه شده، گفته است: «من از توافق آزادی اسرا و توقف فوری جنگ حمایت می‌کنم. هم‌چنین خواستار جایگزینی و تغییر تمام شاخه‌های سیاسی و نظامی اسرائیل هستم که همگی در شکست وحشتناک امنیتی هفتم اکتبر شریک هستند. راه این است و روش دیگری وجود ندارد.»

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.