اولین خریداران خوش شانس، گوشیهای خود را به فروشندگان مشتاق فروختند و قیمت آن را به میزان ۲۵۰۰ درهم در روز نخست عرضه، افزایش دادند. فروشندگان به امید استفاده از این فرصت، سعی کردند گوشیها را با قیمت بالاتری به فروش برسانند. آنها انتظار داشتند که گوشی اپل را ۳۰۰۰ درهم گرانتر بفروشند که به معنای حاشیه سود حدود ۵۰۰ درهم در فروش هر گوشی بود.
با این حال، امسال اتفاق غیرمنتظرهای افتاد؛ بسیاری از فروشندگان مجدد که آیفون را از افرادی خریده بودند که این گوشی را از طریق پیش سفارش تهیه کرده بودند، پس از عرضه بالای این گوشی در بازار و کاهش قابل توجه قیمتها ظرف مدت چند روز، در شرایط سختی گرفتار شدند.
جی ای که فروشنده محصولات الکترونیکی در دوبی است، به خلیج تایمز گفت: او و تیمش، خود را برای کسب سود بالا از آیفون ۱۶ آماده کرده بودند. آنها حدود ۸۰ گوشی را در روز اول از افرادی که گوشی را با پیش سفارش تهیه کرده بودند، خریداری کردند و در فروشگاههای ابوظبی و دوبی، برای هر مدل آیفون ۱۶ پرو مکس، ۲۰۰۰ درهم قیمت بالاتری پرداخت کردند. تصور آنها این بود که این استراتژی نتیجه میدهد. اما با پر شدن بازار از این گوشی، کسی برای خرید به آنها مراجعه نکرد.
بر اساس گزارش خلیج تایمز، جی ای با انباری از آیفونهای فروش نرفته و بازار اشباع شده مواجه شد و اکنون، حدود ۲۰۰ هزار درهم ضرر کرده است. این شرکت نتوانست از این گوشیها سودی کند و با قیمت اضافی که برای خرید آنها پرداخت کرده، غیرممکن است بتواند آنها را با سود بفروشد.