stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 15 October , 2024
  • کد خبر : 480640
  • 24 مهر 1403 - 14:17
2

هفته مثبت بورس‌های عربی

هفته مثبت بورس‌های عربی
قلم | qalamna.ir :
گروه اقنصادی: بورس‌های عربی منطقه در هفته گذشته عملکرد مثبتی داشتند، به طوری‌که از مجموع ۸ بورس سبز رنگ، شاخص ۴ بورس بیش از دو درصد افزایش یافت. بازار، عملکرد بورس‌های عربی منطقه در هفته گذشته عمدتا مثبت بود. بر این اساس، از مجموع ۸ بورس سبز رنگ، شاخص ۴ بورس عربستان، دوبی، کویت و لبنان بیش از دو درصد افزایش یافت. شاخص بورس‌های قطر و مصر اما بیش از یک، و ابوظبی و عراق نیز کمتر از یک درصد رشد داشتند.

از سوی دیگر، شاخص ۴ بورس منفی شد که مانند هفته ماقبل، بورس فلسطین با بیش از یک درصد افت، بدترین عملکرد را داشت. شاخص بورس‌های بحرین، عمان و اردن هم کمتر از یک درصد منفی شدند.

کاهش بهای نفت خام
این گزارش می‌افزاید؛ همچنین در هفته گذشته بهای نفت خام به دلیل افزایش تولید نفت لیبی وائتلاف بیشتر اعضای اوپک پلاس کاهشی شد. البته با اقدامات اقتصادی دولت چین بعنوان بزرگترین وارد کننده طلای سیاه، یعنی کاهش نرخ بهره و تزریق نقدینگی به سیستم بانکی، قدری از فشار این کاهش کاسته شد.

ثبت رشد هفتگی برای طلای جهانی
افزون براین، هرچند بهای طلا در اواخر هفته کاهشی شد، اما در مجموع این فلز قیمتی رشد هفتگی را ثبت کرد. انتظار کاهش بیشتر نرخ بهره ایالات متحده و انتظار فعالان بازار از انتشار گزارش کلیدی بهره علت این مهم بود.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.