stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 7000
  • 16 مهر 1394 - 18:32
3

آینده اصلاحات را از آینده خودمان مهمتر می‌دانیم

آینده اصلاحات را از آینده خودمان مهمتر می‌دانیم

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان انتخابات پیش رو را مهم دانست و خواستار آسیب‌شناسی جامعه و احیای حقوق شهروندی در آن شد.

قلم | qalamna.ir :

Multimedia_pics_1389_10_Fpolitic_45-1.jpgمحمدصادق خرازی در نشست مرکزی روسای شعب حزب ندای ایرانیان که در اردوگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، این دوره انتخابات را مهمترین انتخابات تاریخ مجلس ایران اعلام و تصریح کرد: این انتخابات نیازمند ارزیابی از نگاه مردم است و بی تردید یکی از مهمترین نقاط حضورمان در حوزه سیاسی کشور شرکت در انتخابات پیش رو است.

وی افزود: آلام و دردهای جامعه باید بصورت جدی آسیب‌شناسی شده، در مقابل نقد نقادان متواضع و در برابر بداخلاقی بداخلاقان سکوت اختیار کنیم مگر نه اینکه قرآن در این راه به ما ارائه طریق کرده است.

خرازی با بیان این مطلب که «به هنگام رویارویی با جهل فکری یک پاسخ خواهیم داد و آن هم سلام است» گفت: بگذارید هر چه می‌خواهند بگویند ما مبنا و اصول داشته و به آرمان‌های انقلاب و قانون اساسی و مرامنامه حزبمان پایبند هستیم.

وی با بیان این‌که «باید انتخابات را جدی گرفته و در این مسیر مسائلی که نیاز سیاسی ایران است را بپذیریم» افزود: باید اهداف و دیدگاه‌هایمان را با سند چشم‌انداز کشور تطبیق داده و با این عملکرد حرکت مهمی را آغاز کنیم.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: شورای مرکزی و همه ارکان که در حزب فعالیت می‌کنند باید انتخابات را به عنوان مهمترین و شاید بزرگترین حرکت خود ترسیم کرده و به همین دلیل از یکی از مهمترین شخصیت‌های حزب با شناختی که از وی داشتیم، خواستیم که مسئولیت انتخابات ندای ایرانیان را بپذیرد.

وی اضافه کرد: شهاب طباطبایی یکی از چهره‌های جوان، مستعد و امتحان پس داده و از نیروهای اصلاح‌طلب امروز ایران است، به همین دلیل حزب، شورای مرکزی و دبیرکل به این جمع بندی رسیدیم و این انتخاب را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به سه جریان فکری فعال در کشور عنوان کرد: اولین جریان اصولگرایان هستند که سالیان متوالی در عرصه سیاسی ایران حکمرانی کرده و در همه سطوح مجلس، دولت و قوای سه‌گانه حضور داشتند و با توجه به اینکه ما نمی‌توانیم نگاه غیرمنصفانه داشته باشیم باید گفت که این جریان نقاط مثبتی در کارنامه خود دارد.

خرازی جریان دیگر را اصلاح‌طلبان عنوان کرد و افزود: این گروه مانند جریان اصولگرایی دورانی پرفراز و فرودی را طی کرده روزگاری که عده‌ای در هر روزش یک بحران ایجاد می‌کردند و حتی ایامی برای نبودن این جریان جشن گرفته و دغدغه برگزاری مجلس ترحیم برای اصلاحات را داشتند ولی با این حال نتوانستند اصلاح‌طلبی را دفن کنند.

خرازی با بیان این‌که «اصلاحات با قدرت فکری بیش از گذشته در حال خودنمایی است» اظهار کرد: تا زمانی که مردم ایران و اندیشه هست اصلاحات نیز خواهد بود.

وی گفت: جریان دیگری که روزگاری سیاه و تلخ را در ایران پدید آورد و ای کاش بانیان آن شفاف و مردانه با مردم سخن گفته و پاسخگو باشند.

وی با بیان این‌که «ندای ایرانیان با عظمت در سطح ملی تجدید قوای اصلاحات را به همرا آورده است» عنوان کرد: مهمترین گامی که جامعه مدنی می‌تواند برای تضمین فرزندان و نسل آینده‌مان بردارد جامعه مدنی مبتنی بر حقوق شهروندی است به این معنا که پیمان حاکمان با مردم بر مبنای حقوق آنان، مهمترین خواست ما در انتخابات باید باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان مهمترین گام جدی در انتخابات پیش‌روی مجلس را احیای حقوق شهروندی دانست و در ادامه اظهار کرد: اگر این موضوع اتفاق افتاد و به عنوان جریانی فکری مورد تایید مردم قرار گیرد، حقوق کلیه مردم تامین خواهد شد در واقع بقای انسانیت به تبیین حقوق شهروندی و حقوقی است که تابلویی نفیس خواهد بود از نظامی که رای مردم را مبنای حاکمیت می‌داند.

وی افزود: پیام ما در این انتخابات و همه اصول و مبانی که خواهیم داشت از حقوق شهروندی آغاز و در این راستا رییس ستاد انتخاباتمان با صاحب‌نظران نشست و برخاست خواهد داشت و شعارهایمان را در این زمینه تبیین می‌کنند.

خرازی عنوان کرد: اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در سراسر کشور مانند کوه ایستادند و اگر بگویم که اعضای حزب در برابر موج‌های بی‌رحم با قدرت ایستادند گزاف نگفته‌ایم.

خرازی روزهای پیش‌رو برای انتخابات را مهم و سخت دانست و تصریح کرد: جلسه امروز مقدمه‌ای برای روشن کردن موتور انتخابات و به نمایش گذاشتن قدرت احتراق نیروهای اصلاحات است و مطمئن هستیم که مردم مواضع خود را در رفتار، منش، شخصیت و هویتشان نشان خواهند داد.

وی با بیان این مطلب که «هویت ما به میزان وفاداری‌مان به موازین اصلاح‌طلبی‌مان است» اضافه کرد: آینده اصلاحات را از آینده خودمان مهم‌تر می‌دانیم به علاوه نقش ما افتراق نبوده بلکه همبستگی و حضور بیشتر در جامعه است.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان عنوان کرد: بارها گفته‌ایم و بار دیگر نیز می‌گوییم اصلاحات صاحبانی دارد که مورد احترام و تکریم آحاد ملت ایران هستند اگر چه که عکس آن‌ها مهجور است ولی تصویرشان در قلب مردم ایران ثبت شده است.

وی با بیان این مطلب که «نمی‌توانیم نسبت به این همه بی‌وفایی بی‌تفاوت باشیم» گفت: همه ارکان حزب امروز بی‌بهانه برای اهداف مشترکمان تلاش می‌کنند ولی مهمترین موضوع در این راستا حضور جدی در انتخابات پیش‌رو و شناسایی افرادی است که به آرمان‌های اصلاحات و ندا که یکی است وفادار باشند.

خرازی عنوان کرد: برداشت من این است که امروز هیچ حزبی در اصلاح‌طلبی ایران نتوانسته با قدرت و توان ندای ایرانیان در صحنه سیاسی حضور داشته باشد در واقع یکی از دلایلی که رقبا و رفقا محبت‌نوازی می‌کنند همین موضوع است.

وی اضافه کرد: اگر همت کرده و تلاش‌های بی‌تکلف جمعی انجام داده و هوای نفس را درونمان کشته و حرمت برادر بزرگتر و رفیقمان را نگه داریم مطمئن هستیم که اراده ندا در انتخابات می‌تواند نقش‌آفرینی کند.

این عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان توصیه کرد: اگر می‌خواهند از ما و ندا عبور کنند مهم نیست ما نه از حزب و نه از مبانی‌مان عدول نخواهیم کرد ولی مطمئنا در مطالبات مردم به جای شعار و برخی حرف‌های توخالی باید طرح ارائه دهیم به این دلیل که مردم به عمل اعتماد می‌کنند.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.