stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 7312
  • 18 مهر 1394 - 10:43
7

روحانی: مهار تورم برای پیش بینی و برنامه ریزی آینده مردم اهمیت دارد!

روحانی: مهار تورم برای پیش بینی و برنامه ریزی آینده مردم اهمیت دارد!

رئیس جمهور تاکید کرد: به دنبال توافق هسته‌ای نبودیم که فقط مشکل هسته‌ای حل شود، بلکه به دنبال ایجاد فضای جدید در منطقه و جهان بودیم.

قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در اولین همایش بین المللی سیاست‌های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال اظهار کرد: ما در مذاکرات هسته ای تنها به دنبال این نبودیم که به توافق هسته‌ای برسیم و فقط مشکل هسته‌ای حل شود، بلکه به دنبال ایجاد فضای جدیدی در منطقه و جهان بودیم که خوشبختانه با انجام توافق هسته ای امروز به این شرایط جدید رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: برای این که کشوری بتواند از لحاظ اقتصادی در مسیر رونق قرار گیرد شاهد ثبات در حرکت اقتصادی باشد و به آینده امیدوار باشد و به حرکت سیاست‌هایی که چارچوب‌های حرکت اقتصادی را تعیین می‌کند اطمینان داشته باشد باید بتواند از لحاظ اقتصادی قدم‌های مهم ، محکم و با ثباتی را برای رفع مشکل بردارد.

روحانی اضافه کرد: آنچه دولت امروز انجام داد در سایه امید و اعتماد و مشارکت مردم در مسائل اقتصادی است. این دولت معتقد است که ما در صورتی می‌توانیم در زمینه‌ی اقتصاد حرکت مناسب و مستمری داشته باشیم که شرایط اقتصادی و محیط اقتصادی ما محیط مناسبی باشد و فضای کسب و کار بهبود یابد. بر همین مبنا بنای دولت برای تقویت بخش خصوصی و اقتصاد و ایجاد یک رقابت سالم در اقتصاد است که اگر این دو محقق شود و ما بتوانیم حمایت لازم را از بخش خصوصی انجام دهیم و موانع تولید را برداریم و فضای رقابتی در کشور به وجود بیاید می‌توانیم از موانع عبور کنیم.

روحانی همچنین یاد آور شد : بی تردید اقتصادی که در فکر صادرات و واردات نباشد و بخواهد درون نگر باشد و به بیرون توجه نکند و به مزیت‌های اقتصادی توجه نداشته باشد و نخواهد تمرکز و انحصار را در شرکای اقتصادی خود کنار بگذارد، آن اقتصاد می‌تواند جهش داشته باشد. به همین دلیل لازم بود تا مانع تحریم را که دیواری پیش روی فعالان اقتصادی ما بود را برداریم و فضای سیاسی را در منطقه و جهان به فضای مناسبی تبدیل کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ به قولی که از روز اول به مردم در سیاست خارجی داده شده بود یعنی تعامل سازنده جامه عمل پوشاندیم امروز شرایط ما با دو سه سال پیش کاملا متفاوت است و در شرایطی هستیم که تحریم‌ها به زودی از جلوی پای فعالان اقتصادی ما برداشته خواهد شد. امروز دوران ایران هراسی سپری شده است و دورانی است که فعالیت اقتصادی در ایران عزیز ما شاهد استقبال در سطح جهان خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: آسیا ، اروپا ، آمریکا و دیگر کشورهای جهان به دنبال رابطه اقتصادی با ایران هستند. من در سفر اخیر خود برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل در جلسه‌ای که با فعالان اقتصادی آمریکایی داشتم آنها را به حضور برای سرمایه گذاری در ایران دعوت کردم البته در صورتی که بتوانند موانع داخلی‌شان را بردارند. در بخشی از رسانه‌ها از مشکلات حضور کارآفرینان آمریکایی در ایران صحبت می‌شود که البته از این طرف نیست، بلکه از آن طرف است.

وی تصریح کرد: یکی از مدیران معروف اقتصادی آمریکا از من می‌خواست که دولت ایران دولت آمریکا را برای برداشتن موانع پیش روی آنها تشویق کند. در حالی که هیچ وقت ایران مانع حضور سرمایه گذاران آمریکایی در ایران نبوده است و همیشه تحریم‌ها را آنها شروع کردند.

امروز هم راه پیش همه باز است و گفته‌ایم در شرایط جدید آماده میزبانی خوب و دعوت از همه کارآفرینان خارجی در صورتی که سرمایه تکنولوژی وارد ایران شود هستیم.تا بخشی از بازار ۸۰ میلیونی در اختیار آنها قرار گیرد و بازار صادراتی مشترکی برای هر دوی ما ایجاد شود.

روحانی با تاکید بر این که دنیای اقتصاد باید دنیای رقابت سالم باشد افزود: ما در کشورمان نیاز به تحرک جدید برای تجارت خارجی صادرات غیر نفتی و به دنبال آن اشتغال هستیم. امروز یک فرصت بسیار مناسب در اختیارملت ایران است و علاقمندان زیادی به کار در ایران وجود دارد.

وی ادامه داد:ما از آغاز دولت چند هدف را در اقتصاد دنبال می‌کردیم که ایجاد ثبات و آرامش در بازارهای متنوع اقتصادی، برداشتن موانع متعدد برای تولید وصادرات غیر نفتی و چارچوبی که در اقتصاد کلان بتواند برای آینده کشور امید بخش باشد یعنی انضباط پولی و مالی، تحرک در زمینه فعالیت بانک ها، کنترل پایه پولی، مهار تورم و ایجاد رونق اقتصادی و خروج از رکود، که از جمله این اهداف است که در همه این زمینه ها قدم‌های مهمی اجام شده است.

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین بیان کرد: می‌بینید که از ابتدای دولت موضوع مهار تورم و کاهش مستمر تورم در دستور کار قرار گرفت که این هم برای تولید و هم برای مردم هم برای ارزش پول ملی و هم برای پیش بینی و برنامه ریزی آینده اهمیت دارد.هدف دولت این است که تا پایان این دولت تورم کاهش یابد و یک رقمی شود که ممکن است حتی قبل از پایان زمان به این هدف برسیم و حتی ممکن است در تورم نقطه به نقطه تا پایان امسال به نرخ تورم یک رقمی برسیم.

هشتگ: ,

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.