stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 7789
  • 20 مهر 1394 - 12:03
4

دکانتان کساد نمی‌شود٬ نگران نباشید

دکانتان کساد نمی‌شود٬ نگران نباشید

رییس جمهور در جمع مردم مازندران اظهار داشت: از مجلس تشکر می‌کنم که کلیات طرح برجام را طبق خواسته مردم تصویب کرد.

قلم | qalamna.ir :

حجـت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در بیست‌ودومین سفر استانی خود به استان مازندران و در ورزشگاه این شهر در جمع مردم استان؛ با سلام و درود به مردم استان مازندران و یادآوری سال ۹۲ که شور و اشتیاق مردم این استان که منجر به توسعه و آبادانی کشور شد٬ گفت: مازندران سرزمینی است که پرجمدار علویان بود و همواره در دفاع مقدس و انقلاب٬ نقش بسیار تاثیرگذارش را در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ایفا کرد.

رییس دولت یازدهم ادامه داد: در دوران نهضت اسلامی و قبل از انقلاب خاطرات بسیار زیادی از خطه شمال و مازندران دارم و اتفاقا در سال‌های گذشته و سال ۴۴ در ساری ارادات مردم را به خاندادن رسالت و حمایت مردم را از امام و نهضت اسلامی شاهد بودم.

وی افزود: لشکر ۲۵ کربلا در طول دفاع مقدس همواره حماسه‌آفرین و در حال دفاع از کشور بوده٬ از شهید شیرودی‌ها و کشوری‌ها و دفاع و ایستادگی‌شان خاطرات فراوان دارم. در دوران دفاع مقدس از سردار بصیر‌ها و سرداران بزرگواری که توانستند شهامت برای دفاع از سرزمینشان به منصه ظهور برسانند.

روحانی خاطرنشان کرد: مازندران سرزمین مهندسان و عالمان و شیخ طوسی‌ها و سرزمین آیت‌الله العظمی جوادی آملی و حسن‌زاده آملی است که افتخارات میهن هستند؛ همچنین سرزمین روسای دو قوه که تعلق به این خطه دارند؛ اینجا سرزمین شهدای بزرگ و شیخ فضل‌الله نوری‌هاست. مازندران سرزمین قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی است و بسیاری از قهرمانان از مازندران عزیز بوده است و پایتخت کشتی ایران٬ جویبار است.

رییس جمهور گفت: در آغاز سخنم٬ ضمن تشکر از مردم عزیز٬ می‌خواهم به آن عزیزانی که در حادثه منا از این استان جان‌باخته دارند٬ تسلیت می‌گویم. استان مازندران جان‌باخته فراوانی از این استان داشت و اگرچه آنها که رفتند به وصال حق رسیدند و پادششان را از بهشت جاودان خواهند گرفت٬ اما با همه خانواده‌ها همدردی می‌کنم.

روحانی گفت: از مجلس تشکر می‌کنم که نمایندگان٬ کلیات طرح برجام را طبق خواسته مردم تصویب کردند.

رییس جمهور خطاب به کاسبان تحریم گفت: دکانتان کساد نمی‌شود٬ نگران نباشید. بگذارید مسئله برجام پیش برود.

حسن روحانی افزود: دولت در قضیه منا هنوز وظیفه‌اش را تمام نکرده است و هم باید به خانواده‌های این عزیزان رسیدگی کند و هم تلاش‌های سیاسی و حقوقی و دیپلماتیک خود را برای پیدا کردن دلیل این اتفاق به کار بگیرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به ماه محرم این ماه را ماه شهادت و دلاوری و ایثارگری معرفی کرد که در پیروزی انقلاب و پیروزی دفاع مقدس تاثیر زیادی روی ملت ایران داشت.

روحانی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) کشتی نجات ما در این دنیا و آن دنیا خواهد بود گفت: ما در فضای جدیدی با همت مردان و زنان و جوانان و دیپلمات‌ها قدم به عرصه گذاشتیم و با قدرت از حقوق ملت ایران دفاع خواهیم کرد. همانطور که رزمندگان ما در ۸ سال دفاع مقدس از حقوق ملت دفاع کردند و به یک توافق غرورآفرین برسیم.

روحانی گفت: این افتخار بزرگی است که شورای امنیت که علیه ایران قطع‌نامه‌های ناجوانمردانه صادر می‌کرد حالا قطعنامه‌ای صادر کرده که حقوق ملت را به رسمیت شناخته و قطع‌نامه‌های ناجوانمردانه را لغو کرده است.

وی افزود: در این مسیر باید از همراهی مقام معظم رهبری که از روز اول تا آخر در کنار ما بودند و از ملت ایران و نمایندگانی که روز گذشته کاری تاریخی انجام دادند تشکر کنم.

روحانی گفت: مردم ایران در قانون اساسی دموکراسی را به تصویب رساندند و این مردم اراده و نظرشان از روز اول تعامل قدرتمند و نرمش قهرمانانه بود.

وی افزود: ما امروز در فرصت پس از توافق هستیم و نیاز به اتحاد و انسجام و عزم ملی داریم.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه این توفیق به خاطر رهبری با درایت و دیپلمات‌های غیور و شجاع کاری تاریخی انجام دادیم و تاریخ به ما خواهد گفت ملت در این مقطع چه کار بزرگی را به ثمر رساند.

روحانی با اشاره به اینکه هیچ کشوری نیست که به فصل هفتم منشور سازمان ملل ارجاع داده شده باشد و کارش به جنگ نکشیده شده باشد٬ گفت: اما ملت ایران با تکیه بر غیرت ملی و نیروهای مسلح شجاع و همدلی اقوام و مذاهب مختلف ایستادگی کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه صحبت‌های رهبری باید فصل‌الخطاب قرار گیرد گفت: نباید برجام بین مردم فاصله بیندازد و اشکالی ندارد که برخی نظر دیگری دارند اما اکثریت مردم راه را مشخص خواهد کرد و اقلیت نیز به حقوق اقلیت خود خواهند رسید.

روحانی افزود: امروز برجام باید سکوی پرش جوانان انقلابی ما باشد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.