stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 8565
  • 25 مهر 1394 - 11:52
5

بابک زنجانی: اموالم برای قبل از سال ۹۱ است

او در نامه‌ای که قسمتی از آن به آموزش روش‌های جدید تجارت اختصاص دارد، توضیح داده که چگونه ثروت خود را به دست آورده و در سال‌های تحریم چه فعالیت‌هایی داشته است.

قلم | qalamna.ir :

نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس. نامه‌ای به تاریخ روز ١٣ تیر ماه. بابک زنجانی هنوز هم اصرار دارد که قصد کمک به کشور را داشته. کمکی که قسمتی از آن را در این نامه شرح داده است. البته به نظر نمی‌رسد کسی در مجلس قصد باور کردن محتوای این نامه را داشته باشد.

اعتماد، امیرعباس سلطانی، رییس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس که حالا بعد از چهار ماه قسمتی از محتوای این نامه را منتشر کرده، گفته که به دلیل مصالحی نمی‌تواند تمام آن را در اختیار عموم مردم قرار دهد.

او در نامه‌ای که قسمتی از آن به آموزش روش‌های جدید تجارت اختصاص دارد، توضیح داده که چگونه ثروت خود را به دست آورده و در سال‌های تحریم چه فعالیت‌هایی داشته است. زنجانی که به نمایندگان مجلس می‌گوید «من اقتصاد مقاومتی را که شما دو سال است از آن نام می‌برید، ١٠ سال است اجرا می‌کنم»، تاکید کرده که «وقتی متوجه شدیم در کشور برای گرفتن وام باید روابط خاص ایجاد کرد، تصمیم گرفتیم نیاز مالی بانکی خود را هم از کشور قطع کنیم و روی پای خود باشیم. »

او می‌گوید همه اموالش مربوط به قبل از سال ٩١ است، «در صورتی که وزارت نفت برج ٣/ ١٣٩١ با مجموعه من فعالیت کرده. » او درباره ثروت و فعالیت‌های اقتصادی خود چنین توضیح داده است: «با ایجاد بانک و وصل شدن به این سیستم شتاب بین‌المللی در سه مرحله از سال ٨۴ تا ٩٠، ١۵ میلیارد یورو اعتبار جذب کردم، هر مرحله پنج میلیارد یورو و زمانی این اعتبار قابل بازپس‌گیری می‌شد که من از این اعتبار استفاده و آن را هزینه کنم و اگر مصرف نمی‌کردم، فقط به عنوان یک اعتبار باقی می‌ماند، لذا من برای مصرف این اعتبار مجبور بودم به هر نحو آن را هزینه کنم. » زنجانی گفته که «من از سال ١٣٨٨ تا ١٣٩٠ برای بانک‌های ملی، صادرات، ملت، توسعه صادرات، سرمایه، مسکن، پارسیان و غیره سیستمی را نصب کردم و روزانه ٣٠٠ حواله جمعا ٣۶٠٠٠ حواله خارجی انجام داده‌ام که معادل آن را در کشور تحویل و سرمایه‌گذاری کرده‌ام. من از طریق این سیستم، ارز قابل انتقال ارسال کرده‌ام و آنها ارز داخلی و غیرقابل استفاده به من داده‌اند که من عین آن را در کشور سرمایه‌گذاری کرده‌ام. »

در قسمت دیگری از این نامه آمده است: « من به قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه قرب نوح بیش از ٢٠٠ میلیون یورو پول قرض دادم و دو سال طول کشید تا آن را پس گرفتم و کماکان ٣٠ میلیون یورو طلبکارم.» او خرید جرثقیل غول‌پیکر برای سپاه، سرمایه‌گذاری برای احداث پل صدر و صدها پروژه ساخت هتل و کشتیرانی و خودروهای نفت‌کش را نیز به عنوان خدمات خود برشمرده است. او می‌افزاید: «کل مصرف پولی که انجام داده‌ام، بیش از ۵/٢ میلیارد یورو بود که با قیمت ١٢٠٠ تومان تبدیل شد و در کشور سرمایه‌گذاری شد و شما می‌بینید که من همه اموالم مربوط به قبل از ورود شرکت (HK نفت) است. من برای اینکه پول بیشتری به ایران بیاورم، این اعتبار را بین بانک مسکن و بانک مالی اعتباری توسعه تقسیم کردم. پنج میلیارد یورو از این اعتبار را به بانک مسکن داده‌ام و از او خواستم چهار میلیارد یورو را به تامین اجتماعی بدهد که من به جای آن شرکت‌هایی را بگیرم و در هلدینگ جای بدهم و ۵/٣ میلیارد یورو آن را به موسسه مالی توسعه داده‌ام و در ازای آن ٨٠٠٠ میلیارد تومان ضمانتنامه گرفتم و به شهرداری دادم که مجموعه‌های آن را خریداری کنم. پس من وظیفه‌ام را به عنوان یک تاجر و یک ایرانی برای خدمت به کشورم درست اجرا کردم و هیچ تخلفی نکرده‌ام و هیچ کدام از شما مرا نمی‌شناختید و در آرامش این اتفاق شکل گرفته است، اما زمانی که کشور به مشکلات فراوان وارد شد، سعی کرد از مجموعه من استفاده بیشتری کند و من هم فکر می‌کردم که باید کمک کنم. »

 او می‌گوید به دلیل «عملکرد خوب مجموعه ما» وزارت نفت برای دور زدن تحریم‌ها به او رجوع می‌کند و خرداد سال ٩١ حساب این وزارتخانه در بانک مالزی بابک زنجانی گشوده می‌شود. به گفته زنجانی از این تاریخ تا هفت ماه بعد مسوولان وزارت نفت «مبلغ ۵/١ میلیارد یورو در ایران داده‌اند و عینا وجه‌المثل آن را در حساب مالزی که خواسته آنها بود، دریافت کرده‌اند. » او پرسیده «اگر ایرادی دیده می‌شد، در طول آن هفت ماه چرا عنوان نشد و حال که دولت عوض شده، ایراد وارد می‌کنند؟»

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.