stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 9126
  • 28 مهر 1394 - 20:20
1

۱۵۲ نفر در تصادفات جاده‌ای شرق استان تهران جان خود را از دست داده‌اند

رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: طی یک سال گذشته در اثر تصادفات جاده‌ای، ۱۵۲ نفر جان خود را در شرق استان تهران از دست داده‌اند.

قلم | qalamna.ir :
سرهنگ علیرضا همیانی گفت: اقدامات موثر فرهنگی در منطقه شرق استان تهران باعث شده تا این فرماندهی در کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات جاده‌ای رتبه نخست کشور را به خود اختصاص دهد ولی با این وجود، شاهد جان باختن این تعداد در اثر تصادفات جاده‌ای بوده‌ایم.
 
وی تعداد تصادفات جرحی رخ داده در شرق استان تهران را بیش از چهار هزار مورد و تصادفات خسارتی را بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ مورد طی یک سال گذشته عنوان کرد.
 
وی اظهار کرد: با وجود آن که مهم‌ترین اولویت پلیس راهور در کاهش تصادفات و خسارات جاده‌ای، فرهنگ‌سازی ترافیکی است ولی مأموران پلیس برای کنترل ترافیک و برخورد با متخلفان در این مدت بیش از ۷۱۹ هزار و ۲۰۰ فقره برگ جریمه صادر کردند.
 
همیانی ارزش ریالی برگه‌های جریمه صادر شده را بیش از ۱۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد.
 
وی گفت: به منظور برخورد با متخلفان پرخطر و جلوگیری از بروز حوادث جاده‌ای، طی این مدت ۱۴ هزار و ۲۱۵ موتورسیکلت متخلف و حدود ۱۰ هزار خودرو توقیف شد.
 
این مقام پلیس راهور موتورسواران را به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر در تصادفات جاده‌ای یاد کرد.
 
رییس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران با اشاره به راه اندازی مرکز پایش تصاویر ترافیکی در شهرستان ورامین گفت: امروز جامعه به سمت حذف فیزیکی پلیس در خیابان‌ها و معابر و استفاده از تجهیزات الکترونیک در حال حرکت است و راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در مناطق مختلف می‌تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی را برطرف کند.
 
همیانی تصریح کرد: نصب و راه اندازی دوربین‌های شهری ضمن افزایش امنیت جامعه در کاهش حوادث رانندگی نیز نقش به سزایی داشته و می‌تواند سلامت و امنیت ترافیک را تضمین کند.
 
هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه و پردیس زیر نظر فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران قرار دارد.
 
منبع:

 

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.