stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 120422
  • 17 اردیبهشت 1399 - 11:35
3

وعده متحد ترامپ به حفظ استقلال به عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا

وعده متحد ترامپ به حفظ استقلال به عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا

جان راتکلیف،‌ نامزد رئیس‌جمهوری آمریکا برای پست “مدیریت اداره اطلاعات ملی” در جلسه سنا چندین بار تاکید کرد اجازه نخواهد داد اطلاعاتی که او به دونالد ترامپ منتقل می‌کند، ‌از سیاست تاثیر بگیرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اداره اطلاعات ملی آمریکا ماه‌هاست با سرپرست مدیریت می‌شود و این گمانه‌زنی ایجاد شده است که دونالد ترامپ فردی را برای این نهاد اطلاعاتی می‌خواهد که متحدش باشد.

سناتورها از جان راتکلیف پرسیدند آیا حاضر است اطلاعاتی را به ترامپ بدهد، با وجودی که بداند او شدیدا با آن‌ها مخالفت می‌کند یا خیر. راتکلیف هم پاسخ داد: بله البته.

سناتورهای آمریکایی در ادامه سوال کردند، اگر سمت او در معرض خطر قرار بگیرد آیا باز هم حاضر است این کار را انجام دهد و راتکلیف باز هم پاسخ داد: البته. دیدگاه‌های هر شخصی از آنچه از اطلاعات می‌خواهد، هیچ تاثیری روی اطلاعاتی که من ارائه می‌دهم، نخواهد داشت. هرگز. من به عنوان مدیر اطلاعات ملی کاملا غیر سیاسی خواهم بود.

با این حال منتقدان راتکلیف قانع نشدند و نگرانند تا او به نفع ترامپ کار کند. آن‌ها به دفاع جانانه راتکلیف از رئیس‌جمهوری آمریکا حین تحقیقات روسیه و استیضاح ترامپ اشاره کرده و استدلال می‌کنند که او از تجربه اطلاعاتی کافی برای این سمت برخوردار نیست. راتکلیف پیش از نامزدی برای این پست شهردار هیت تگزاس و همچنین دادستان منطقه‌ای در تگزاس بوده است.

ترامپ اولین بار ۹ ماه پیش راتکلیف را برای این سمت نامزد کرد اما پس از شاعبه‌هایی که درباره تجربه او مطرح شد، راتکلیف انصراف داد. ترامپ بار دیگر او را در ماه فوریه نامزد همین پست کرد و به نظر می‌رسد شانس او برای تصدی این سمت بهتر شده باشد، با این حال گرفتن تاییدیه سنا تضمین نشده است. آخرین سرپرست اداره اطلاعات ملی آمریکا که سنا او را تأیید کرده، دن کوتس است که از ماه مارس سال ۲۰۱۷ تا اوت ۲۰۱۹ در رأس این نهاد قرار داشت.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.