محمدرضا بیاناتی در گفتگو با خبرنگار قلم با بیان این که طبق اعلام مرکز کنترل و فرماندهی عملیات، ۲ عملیات اطفای حریق حاصل تلاش فرشتگان نجات همدان در روز گذشته بوده است، عنوان کرد: شهروندان همدانی دیروز ۴۵۷ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتهاند که از این تعداد ۲ مورد منجر به عملیات شده است.
وی با بیان اینکه ۲۰ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرارشده است، گفت: یکی از اموری که به صورت جدی مورد توجه سازمان قرار گرفته ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان در هنگام حوادث است به نحوی که مردم بتوانند هم از لحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل سطح استرس مدیریت کنند و هم بتوانند تا هنگام رسیدن نیروهای امدادی اقدامات اولیه امدادی را انجام دهند.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان این موضوع ادامه داد: تماس های برقرار شده با سامانه ۱۲۵ همدان علاوه بر مواردی که منجر به عملیات و مشاوره شده شامل ۴۶ تماس اشتباه و متأسفانه ۳۸۹ مورد از تماسها نیز ایجاد مزاحمت بوده است.
وی در این زمینه مطرح کرد: میزان مزاحمت های تلفنی با مرکز ۱۲۵ همدان در روز گذشته ۳۲۰ مورد و در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۲۷۱ مورد بوده است و روز گذشته شاهد افزایش این تماس ها بوده ایم.
این مسئول افزود: عملیات انجام شده در این مدت ۲ مورد آتش سوزی شامل حریق مخروبه در بلوار سیدجمال الدین و حریق مراتع و پوشش گیاهی در تپه هگمتانه بوده است.
رئیس سازمان آتشنشانی همدان در پایان به شهروندان توصیه نمود شماره ۱۲۵ را به خاطر بسپارید و در صورت بروز هرگونه حادثه ای ضمن حفظ خونسردی با این سامانه تماس بگیرید تا فرشتگان نجات آتش نشانی همدان به یاری شما بشتابند.