stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 132398
  • 16 خرداد 1399 - 9:46
4

درگیری معترضان مکزیکی با پلیس بر سر کشته شدن یک بازداشتی

درگیری معترضان مکزیکی با پلیس بر سر کشته شدن یک بازداشتی

مردم مکزیک با پلیس این کشور درگیر شده و خواستار پاسخگویی و مجازات مقام‌هایی شدند که در کشته شدن یک شهروند در بازداشت، دست داشتند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از شهروندان مکزیک از سوی مقام‌های این کشور به اتهام عدم استفاده از ماسک صورت به دلیل شیوع ویروس کرونا دستگیر و در نهایت در بازداشت جان باخت و مردم در شهر گوآدالاخارا در اعتراض به این رویداد با پلیس درگیر شدند.

هم‌زمان شهرهای سراسر جهان شاهد اعتراضات گسترده از زمان مرگ جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی بی سلاح توسط افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی هستند.

معترضان در این شهر مکزیک به روی یک خودروی پلیس رفته و پنجره‌های آن را شکستند و در نهایت خودرو را به آتش کشیدند. پلیس از زور علیه معترضان استفاده کرد.

معاون وزیر حقوق بشر مکزیک گفت: وضعیت اعمال شده به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور نباید به بهانه‌ای برای عدم تحمل در کشور بدل شود. مقام‌ها باید شفاف سازی کنند و آنهایی را که در مرگ این شهروند مکزیکی در بازداشت دست داشتند، مجازات کنند.

بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، شهروند کشته شده مکزیکی جوانی به نام “جیووانی لوپز” بوده که اوایل مه سال جاری میلادی توسط پلیس و به اتهام عدم استفاده از ماسک صورت بازداشت شد. این جوان که کارگر ساختمانی بود در بازداشت مرد.

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در مکزیک این رویداد را محکوم کرد و خواستار تحقیقات کامل از تمامی مقام‌ها و نهادهای مسئول شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.