stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 134277
  • 21 خرداد 1399 - 10:26
2

شکایت حقوقی گروه “جان سیاه‌پوستان مهم است” از پلیس سیاتل

شکایت حقوقی گروه “جان سیاه‌پوستان مهم است” از پلیس سیاتل

یک گروه از معترضان جنبش “جان سیاه‌پوستان مهم است”، از دپارتمان پلیس سیاتل به دلیل ادامه تکنیک‌های خشونت‌آمیزی که برای در هم شکستن اعتراضات مسالمت‌آمیز در روزهای گذشته به کار گرفته شده، شکایت کرد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اتحادیه آمریکایی آزادی‌های مدنی ایالت واشنگتن، مرکز “کورماتسو” در مدرسه حقوق دانشگاه سیاتل و شرکت حقوقی “پرکینز کوئی”، شکایت مربوطه را از جانب گروه “جان سیاه‌پوستان مهم است” کینگ کانتی ایالت واشنگتن، در دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده به ثبت رساندند.

در این رابطه، یکی از اعضای هیئت مدیره گروه “جان سیاه‌پوستان مهم است” کینگ‌کانتی واشنگتن طی یک بیانیه کتبی اظهار کرد: تظاهرات روزانه با حضور مردمی از سراسر شهر برگزار می‌شود که خواستار توقف استفاده از سیستم‌های نژادپرستانه سیاتل هستند. اینکه دپارتمان پلیس سیاتل در عوض با زور بیشتر به این تظاهرات واکنش نشان داده و از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های نورزا استفاده می‌کند، ناپذیرفتنی است.

در دادخواست گروه “جان سیاه‌پوستان مهم است” کینگ‌کانتی، ادعا شده که استفاده از مواد شیمیایی و پرتابه‌های غیرکشنده پلیس، موجب نقض “اصلاحیه چهارم حفاظت در برابر زور بیش از حد” و “اصلاحیه اول حفاظت از آزادی بیان” است. در این دادخواست همچنین ذکر شده که استفاده از گاز اشک آور و اسپری فلفل در جریان شیوع بیماری همه‌گیر تنفسی، بی‌ملاحظگی بوده و می‌توانسته خطر ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش دهد.

دادخواست فوق، به دنبال حکمی است که دپارتمان پلیس سیاتل و سایر آژانس‌هایی که این نهاد را در استفاده از سلاح‌های شیمیایی و غیرکشنده علیه معترضان حمایت می‌کند، متوقف کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.