stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 224310
  • 26 دی 1399 - 14:58
2
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک:

طرح آمران سلامت در اراک اجرایی شد

طرح آمران سلامت در اراک اجرایی شد
مرکزی_رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک از اجرای طرح آمران سلامت در اراک خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام سید رسول اختری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قلم در اراک، گفت: طرح آمران سلامت هم از دیگر اقداماتی بود که در این راستا با همکاری هلال احمر انجام شد.

وی با اشاره به خرید تبلت به ارزش حدود ۶۰ میلیون ریال توسط مسجد امام رضا(ع) برای دانش آموزان، افزود: همکاری نمازگزاران بعنوان آمران سلامت، گندزدایی محله ها با همکاری بسیج طلاب، شهرداری و شورای هیات های مذهبی، همچنین تهیه و توزیع اقلام بهداشتی از جمله اقدامات قرارگاه های شهید سلیمانی است که در اراک انجام شده است.

اختری ابراز کرد: با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک ۱۲۰ روحانی و ۷۰ طلبه آموزشهای لازم را فرا گرفته و بعنوان همراه بیمار کرونایی در بیمارستان حضور پیدا می کردند که این طرح به دلیل عواملی همچون خستگی پرستار و ترس خانواده بیمار کرونایی با استقبال مواجه شد و بازتاب خوبی به همراه داشت.

وی با اشاره به تقدیر از پرستاران بیمارستان های سطح شهر اراک در روز پرستار با ارایه بسته فرهنگی و شاخه گل، به مدافعان سلامت، ادامه داد: از آن جا که در زمان ترویج ویروس کرونا یکسری مشاغل دچار آسیب شدند، لذا از روحانیون و مداحان ضمن رعایت عزت این قشر به عنوان اقشار آسیب دیده از کرونا تقدیر بعمل آمد، همچنین در آرامستان اراک با ساماندهی مداحان مجلس ترحیمی که در کرونا آسیب دیده بودند، دفتری در نظر گرفته شد تا خانواده ها هم با هماهنگی های لازم بتوانند برای اموات کرونایی خود از مداح استفاده کنند.

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان اراک با اشاره به همکاری با موسسات خیریه و تلاش در راستای جهت دهی به کمک های مومنانه، اظهار داشت: در ایام فاطمیه نیز مساجدی که شرایط لازم را دارند پس از اقامه نماز جماعت، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی چند مراسم کوتاه برگزار خواهند کرد.

اختری با اشاره به تشکیل هیات مجازی در مسجد شهرک هجرت با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های تشکیل هیات بصورت حضوری، تصریح کرد: در همین راستا برنامه های جز خوانی قرآن بصورت آنلاین و مجازی برقرار شده است.

وی عنوان کرد: تهیه و تدوین پوستر در فضای مجازی تحت عنوان تجدید بیعت با ولایت فقیه، هماهنگی با ایمه جماعات در خصوص ارایه سخنرانی ویژه با موضوع تجدید بیعت با ولایت و رهبری، برگزاری مسابقه با جوایز نفیس، ارایه برنامه های قرآنی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت، تهیه کلیپ و تولید محتوا و…از جمله اقداماتی بود که در راستای بزرگداشت حماسه ۹ دی صورت گرفت.

اختری در پایان خاطرنشان ساخت: در سامانه تبلیغات اسلامی شهرستان اراک تحت عنوان طوبی و بیرق حدود ۶۰۰ هیات ثبت شده، همچنین طی ۴ دوره درسنامه آماده شده و آموزش و مهارت افزایی برای ایمه جماعات و مداحان صورت گرفته است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.