stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ Sunday, 6 October , 2024
  • کد خبر : 249652
  • 13 اسفند 1399 - 12:00
1
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خبر داد؛

پایان مرحله سوم ادغام فوریت‌های پزشکی اصفهان

پایان مرحله سوم ادغام فوریت‌های پزشکی اصفهان
اصفهان_ مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: فوریت‌های پزشکی اصفهان در حال اجرای طرح ادغام مراکز ارتباطات ۱۱۵ در سطح استان است که تاکنون ۲ مرحله از آن پیش رفته و مرحله سوم نیز امروز به پایان رسید.
قلم | qalamna.ir :

غفور راستین افزود: فوریت‌های پزشکی اصفهان در حال اجرای طرح ادغام مراکز ارتباطات ۱۱۵ در سطح استان است که تاکنون ۲ مرحله از آن پیش رفته و مرحله سوم نیز امروز به پایان رسید.

وی افزود: پیش از این مراکز شهرستان‌های اصفهان، لنجان،فلاورجان، نجف آباد، دهاقان، شهرضا، خمینی‌شهر، چادگان، برخوار و مبارکه ادغام شدند و اکنون درصدد ادغام مراکز ارتباطاتی شهرستان‌های سمیرم، تیران و کرون، خوانسار، گلپایگان،فریدن و بویین میاندشت به صورت متمرکز در مرکز استان هستیم.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در این طرح تمامی مراکز ارتباطات ۱۱۵ شهرستان‌های استان وارد سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس پیش‌بیمارستانی می‌شود و فرماندهی تمام ماموریت‌های این شهرستان‌ها در مرکز فرماندهی عملیات اورژانس مرکز انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه سایر شهرستان‌ها هم به مرور وارد این طرح می‌شوند خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ادغام، زمانی که شهروندان شهرستان‌ها با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند به مرکز استان وصل می‌شوند.

راستین همچنین بیان کرد: ماموریت‌های امدادرسانی از طریق سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس رصد و فرماندهی می‌شوند.

وی اظهارداشت: در سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس، پرسنل از طریق یک نرم‌افزار ویژه که روی تلفن همراه آنان نصب شده است به ماموریت اعزام می‌شوند و تمام اطلاعات فرم خدمات به بیمار نیز در این نرم‌افزار تعبیه شده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: تمرکز تماس‌ها و نداشتن تماس بی‌پاسخ، وحدت رویه فرماندهی اورژانس، نظارت متمرکز بر عملکرد واحدهای عملیاتی، ارتقای مدیریت بحران و فرماندهی حادثه، افزایش رضایتمندی امدادخواهان، امکان استفاده برخط نیروهای عملیاتی از خدمات مشاوره پزشک اورژانس از مزایای اجرای طرح ادغام است.

وی تاکید کرد: آنچه امدادخواهان باید به آن توجه داشته باشند این است که هنگام تماس با اورژانس و ارائه آدرس محل حادثه در ابتدا به نام شهر خود اشاره و سپس اسامی خیابان‌ها را عنوان کنند زیرا اسامی خیابان‌ها در شهرستان‌های مختلف ممکن است همانند باشد و اشتباه در این موضوع، عملیات امدادرسانی را با تاخیر مواجه می‌کند.

اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان دارای ۷۷ پایگاه شهری، ۷۵ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۹ اتاق فرمان است.

۶ پایگاه اورژانس جدید در استان اصفهان امسال راه اندازی شد تا تعداد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در استان اصفهان از ۱۴۷ پایگاه به ۱۵۳ پایگاه افزایش یابد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.