عبدالرسول دریایی با اشاره به اینکه این شناورها مایحتاج شناورهای صیادی بویژه شناورهای آب دور را در دریا تامین می کنند و در مقابل آبزیان صید شده انها را دریافت و به ساحل منتقل می کنند گفت : با استفاده از این شناورها راندمان صید شناورهای صیادی افزایش می آید و همچنین شاهد کاهش مدت زمان رفت و آمد و کاهش هزینه های آن برای صیادان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه این شناور ۶۴ متر طول و حدود ۱۲ متر عرض دارد تصریح کرد: این شناور قابلیت نگهدای و حمل ۵۰۰ هزار لیتر سوخت، ۴۵۰ تن ماهی و محصولات صید شده و ۳۵۰ هزار لیتر آب را دارد.
مدیر کل شیلات هرمزگان گفت ، برخورداری از تونل انجماد با قابلیت انجماد ۶۰ تن ماهی در دو شیفت شبانه روز در دمای منفی ۳۰ درجه سانتی گراد و دو انبار نگهداری ماهی (هر انبار ۴۵۰ متر مکعب؛ ۲۲۵ تن ماهی منجمد مجموعاً ۹۰۰ متر مکعب؛ ۴۵۰ تن ماهی منجمد) در دمای منفی ۱۸ درجه سانتی گراد را از ویژگی های این شناور خواند.
دریایی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۳۲ نفر بصورت مستقیم با اجرای این پروژه گفت: این شناور، به شناورهای صیادی که در فواصل دورتر از هزار مایلی از ساحل به صیادی فعالیت دارند(در خلیج فارس،دریای عمان و اقیانوس هند) خدمات ارائه خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه برای اولین بار طراحی این شناور به صورت صد در صد در داخل کشور انجام شد و ساخت آن با همکاری شرکت های داخلی به ویژه شرکت ایزوایکو انجام شد و همچنین آزمایش مدل شناور توسط مراکز پژوهشی مهندسی و دانشگاهی کشور انجام و مورد محاسبه قرار گرفته است گفت: ضمن اینکه اکثر تجهیزات شناور از شرکت های داخلی تأمین و سعی شده تا حد امکان از ظرفیت های داخل کشور استفاده شود ، به جرات میتوان طراحی، ساخت و نصب سیستم سردخانه شناور را اولین تجربه صنایع داخلی در این حوزه قلمداد کرد.
دریایی در پایان با بیان اینکه ارتقای خدمت رسانی به جامعه صیادی و همچنین جلب رضایت آنها از اهم دلایل اجرای این طرح بوده است عنوان کرد: امید است بهره برداری از این شناور مورد استقبال صیادان قرار گیرد .
انتهای پیام/