stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 452530
  • 27 آذر 1401 - 18:26
1

۲۲معترض دهلرانی به ۷۴سال زندان محکوم شدند

قلم | qalamna.ir :
این حُکم دسته‌جمعی از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب ایلام به استناد گزارشی صادر شده که به امضای ۳۰ مامور انتظامی رسیده و شامل ۲۲ معترضی است که در جریان تظاهرات غروب ۳۰ شهریور ماه دهلران در اعتراض به جان‌باختن مهسا امینی، بازداشت شده بودند.
در کیفرخواست دسته‌جمعی که برای ۲۲ تن از بازداشت شدگان تجمع اعتراضی ۳۰ شهریور ماه دهلران از سوی دادستانی این شهر صادر شده بود، آنها به «توهین به بنیان‌گذر جمهوری اسلامی و رهبری، اجماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت داخلی و عضویت در دسته یا جمعیت یا شعبه جمعیت‌هایی در داخل کشور با هدف برهم زدن امنیت» متهم شده‌اند. در بخشی از این حکم «تخریب اموال عمومی از قبیل بانک، سطل‌های زباله، کیوسک راهنمایی و رانندگی» نیز، به عنوان بخشی از تخلفات متهمان قید شده است.
شعبه دوم دادگاه انقلاب ایلام به استناد این کیفرخواست در حکم دسته‌جمعی همه ۲۲ معترض بازداشت شده در جریان اعتراضات ۳۰ شهریور دهلران را مجرم دانسته است. بنابر حکم دادگاە انقلاب هر یک از محمد سیفی، نعیم میرزایی، مهدی باویر، مهدی حسینی، فاطمه بیگ‌پور، گلناز بیگ‌پور، سجاد جوشنی، مختار نوری، مجتبی عباسی و مسعود مرادیان به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدەاند. همچنین زینب باویر، محمد محمدزاده، اسحق آبسالان، روح‌الله شیخی، جلال خیرخواه، قدرت‌الله جعفرزاده، سامان شیخی، عبدالرحیم محمدی، رامین ابراهیمی، فرشاد آزادی، رضا دارایی و سکینه علیرضایی هر کدام به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.
براساس بولتن‌های منتشر شده در جریان هک خبرگزاری فارس، شمار معترضان بازداشت شده در دو ماه اول این اعتراضات بیش از ۲۹ هزار نفر گزارش شده است. هفته گذشته رئیس دادگستری استان تهران از صدور حکم برای بیش از ۴۰۰ نفر از معترضان خبر داد و گفت که در استان تهران، ۱۶۰ تن از معترضان به حبس بین ۵ تا ۱۰ سال، ۸۰ تن به حبس بین ۲ تا ۵ سال، ۱۶۰ تن به حبس تا ۲ سال و ۷۰ تن به جریمه نقدی محکوم شده‌اند. 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.