stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 10 September , 2024
  • کد خبر : 479053
  • 20 شهریور 1403 - 10:31
0
دولتشاهی:

سالهاست سرزندگی و نشاط را در کلانشهر کرمانشاه از دست داده ایم

سالهاست سرزندگی و نشاط را  در کلانشهر کرمانشاه از دست داده ایم
امیررضا همایون دولتشاهی مشاور عالی شهردار کرمانشاه گفت: باید با مدیریت یکپارچه و آینده نگر و شفاف سازی در خصوص عملکردمان به برنامه های توسعه شهری بر مبنای عدالت محوری بپردازیم.
قلم | qalamna.ir :

مشاور عالی شهردار کرمانشاه با تاکید بر اینکه تمام تلاش مجموعه مدیریت شهری این است که در امر خدمت رسانی به جامعه شهروندی علیرغم همه کمبود ها نهایت توان خود را بکار گیریم گفت: اگر به دنبال جلب رضایتمندی شهروندان هستیم باید با مدیریت یکپارچه و آینده نگر و شفاف سازی درخصوص عملکردمان به اجرای برنامه های توسعه شهر بر مبنای عدالت محوری بپردازیم.

وی که در جمع تعدادی از تشکلهای دانشجویان معماری و شهرسازی و مدیریت شهری سخن می‌گفت افزود: در بحث مدیریت شهری باید به دنبال ایجاد محیط زیستی سالم و ایده آل برای یکایک شهروندان باشیم و برای تحقق این اهداف باید در کنار آینده پژوهی ؛ برنامه ریزی، و نظارت دقیق بر اجرای آن برای عمران و آبادانی این کلانشهر گام برداریم.

امیررضا همایون دولتشاهی با تاکید بر اینکه سالهاست مفهوم سرزندگی و نشاط را چه در حوزه اجتماعی و چه در حوزه کالبد و سیمای شهری را از دست داده ایم افزود: یکی از اولویت های کاری ما باید بازگرداندن نشاط و شادابی به فضای شهری و تغییر نگرش در ایجاد جذابیت های شهری باشد که این امر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

همایون دولتشاهی گفت: یکی از مباحثی که در حوزه مدیریت شهری مغفول مانده است این بوده که اخلاق مداری را توام با افزایش تراکم فیزیکی در شهر افزایش نداده ایم و روحیه همبستگی و تعامل اجتماعی را نتوانسته ایم ترویج دهیم.

مشاور عالی شهردار افزود: اگرچه شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی مطرح است ولی باید به خاطر داشته باشیم تا زمانی که به عنوان یک نهاد خدماتی نیازهای اولیه شهروندان را برطرف نسازیم نمیتوانیم توقع داشته باشیم شهرداری را به عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی بپذیرند.
وی تصریح کرد: باید تلاش ما ارتقای توقعات شهروندان باشد تا بتوانیم با وجود شهروندان دغدغه مند نسبت به شهر و زندگی شهری در راه توسعه آن گام برداریم.

وی با یادآوری اینکه به برکت خون شهدا و رشادت و ایثارگری جانبازان و آزادگان سرافراز در دوران دفاع مقدس و نیز مدافعین حریم امنیت این سرزمین است که امروز پست های مدیریت به ما رسیده است گفت: امروز ما شاهد حضور مدیران جوان در کنار مدیران با تجربه در حوزه شهرداری هستیم و مهمترین نکته ایی که باید مد نظر قرار گیرد این است که با تأسی به شیوه و رفتار ائمه اطهار (ع) به دور از هرگونه رشک، غضب و تنگ نظری و با تکیه بر عدالت، هوش، شکیبایی و فروتنی به عنوان خدمت گزاران صدیق و متعهد نسبت به نظام و مردم انجام وظیفه و ادای دین نماییم.

همایون دولتشاهی در ادامه یادآور شد: یکی از برنامه هایی که مدیریت شهری کرمانشاه و راس آن دکتر نوروزی شهردار کرمانشاه ترسیم کرده و در اولویت قرار داده است حضور مدیران شهرداری به همراه ایشان در مساجد مناطق و محلات هشتگانه شهرداری است و این امر در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و خدمت به شهروندان دوشنبه هر هفته صورت می‌گیرد وبدینوسیله حتی المقدور مشکلات شهروندان هر منطقه بدون مراجعات مکرر و وقت گیر و هزینه بر به مرکز، در خود مناطق حل و فصل شود.

وی در پایان گفت: اگر ادعای این را داریم که کرمانشاه یک کلانشهر است، باید شهرداری کرمانشاه را در حد آن تجهیز کنیم و افق دید خود را در حد یک کلانشهر بالا ببریم و در ارتقاء سطح علمی و توان مدیریتی خود تلاش نماییم و امیدواریم این امر در آینده ایی نه چندان دور با همت و تلاش مضاعف مجموعه مدیریت شهری و حمایت و مشارکت شهروندان فهیم و با فرهنگ این کهن دیار ارزشمند محقق شود.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.