stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۱ مهر , ۱۴۰۳ Wednesday, 2 October , 2024
  • کد خبر : 242471
  • 28 بهمن 1399 - 20:14
4
دبیر ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی:

دریافت به موقع مشاوره حقوقی کاهش دعاوی در مراجع قضائی را به همراه دارد

دریافت به موقع مشاوره حقوقی کاهش دعاوی در مراجع قضائی را به همراه دارد
مرکزی_ دبیر ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: دریافت به موقع مشاوره حقوقی موجب کاهش دعاوی در مراجع قضائی می گردد.
قلم | qalamna.ir :

مهرداد فولادی دبیرستاد مردمی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار قلم در اراک، اظهار داشت: دریافت به موقع مشاوره حقوقی موجب کاهش دعاوی در مراجع قضائی و همچنین رسیدگی دقیق تر و سریع تر به پرونده های قضائی می گردد.

وی افزود: در راستای دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه و به مناسبت دهه مبارک فجر مشاوره حقوقی رایگان توسط حقوقدانان داوطلب به جهت طرح و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی مردم به همت ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی به مدت۱۱شب در مساجد منتخب سطح استان برگزار گردید.

فولادی ادامه داد: هدف از برگزار این طرح در دسترس قرار دادن خدمات مشاوره حقوقی برای عموم مردم با رویکرد کاهش مشکلات حقوقی و با الویت پیشگیری از وقوع جرم بود.

وی با بیان اینکه دریافت به موقع مشاوره حقوقی موجب کاهش دعاوی در مراجع قضائی و همچنین رسیدگی دقیق تر و سریع تر به پرونده های قضائی می گردد گفت: حدود ۶۰درصد کسانی که در این ۱۱ شب مشاوره حقوقی دریافت کرده اند فاقد پرونده در محاکم قضائی بوده اند و صرفا به جهت پیشگیری از درگیری های حقوقی و قضائی مشاوره گرفته اند که این نوید بخش ایجاد فرهنگ مشورت با افراد متخصص در جامعه است.

دبیر ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد:الحمدالله این طرح با استقبال خوبی از طرف مردم استان مواجه شدبه نحوی که اطلاع رسانی عمده این طرح از سوی خود مردم صورت گرفت و به طور متوسط هر شب ۳۰مشاوره حقوقی ارائه گردید. که در این بین ۲۸درصد موضوعات و مشکلات مطرح شده کیفری،۴۰درصد مرتبط با موضوعات حقوقی،۳۰درصد موضوعات مرتبط با دعاوی خانواده و ۲درصد در حوزه حقوق کار بوده است.

فولادی در پایان اظهار داشت: باتوجه به استقبال عمومی که از این برنامه صورت گرفت و باهدف عمل به رسالت ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی این ستاد در تلاش است تا در سال آتی حداقل ۸۰برنامه مشاوره حقوقی رایگان در سطح استان به صورت مستمر به خصوص در مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار برگزار نماید.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.