stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 104247
  • 24 فروردین 1399 - 12:52
2
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

خسارت تگرگ به بیش از ۲۵ هزار تن محصولات باغی استان همدان

خسارت تگرگ به بیش از ۲۵ هزار تن محصولات باغی استان همدان
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۹ هزار و ۲۴۴ هکتار از باغات استان بر اثر تگرگ دچار خسارت شده اند، گفت: بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن از محصولات باغی استان بر اثر تگرگ از بین رفته است.
قلم | qalamna.ir :

قلم؛ محمدشهرام پرورش صبح روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بارش‌های روزهای اخیر باعث از بین رفتن سردرختی باغات و خسارت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومانی به بخش باغی استان همدان شده است.

این مسئول با بیان این که در سال گذشته بالغ بر ۷۴۰ هزار تن محصول باغی در استان همدان به تولید رسیده است، محصولات باغی تولیدی استان همدان را شامل سیب درختی، به، آلبالو، زردآلود، انگور، پسته، گردو، بادام و سنجد معرفی کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان میزان سطح زیر کشت محصولات باغی در استان را ۷۷ هزار و ۲۳۴ هکتار اعلام کرد و ادامه داد : در این سطح شاهد تولید ۷۴۶ هزار تن محصول بوده ایم که برآورد می شود در سال جاری ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تن محصول باغی در استان همدان به تولید برسد.

پرورش از گندم، ذرت، جو، کلزا و آفتابگردان به عنوان عمده محصولات زراعی استان همدان نام برد و ادامه داد: میزان تولید محصولات زراعی در استان همدان برابر ۲.۸ میلیون تن است.

وی میزان تولید محصولات باغی و زراعی در استان همدان را حدود ۴ میلیون تُن دانست و گفت: در تلاشیم تا بتوانیم محصولات زراعی مان را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان قیمت خرید تضمینی گندم را ۲۵ هزار ریال برشمرد و افزود: در سال زراعی گذشته بالغ بر ۴۰۱ هزار هکتار گندم دیم و آبی در استان همدان کشت شده است که برآوردمان برای تولید سال جاری بیش از ۷۵۰ هزار تن است.

پرورش با بیان اینکه ۹ و ۲۴۴ هکتار از باغات استان بر اثر تگرگ دچار خسارت شده اند، گفت: بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن از محصولات باغی استان بر اثر تگرگ از بین رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در پاسخ به سوال خبرنگار قلم مبنی بر برنامه های مدنظر جهت احیای رویشگاه های مرتعی و توسعه گیاهان داروئی در استان گفت: در تلاشیم تا با برنامه ریزی های به عمل آمده در سال جاری افزایش ۱۰ درصدی را در تولید گیاهان داروئی داشته باشیم از سویی ر زمینه گشنیز و رازیانه و هم چنین گل محمدی و زعفران نیز توسعه تولیدات را در دستور کار داریم.

 

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • خبرنگار شکیبا کولیوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.