stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۸ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 28 May , 2024
  • کد خبر : 104313
  • 24 فروردین 1399 - 13:13
3

تاکید اسپانیا بر لزوم اقدام جهانی و احیای اقتصادی پسا کرونا

تاکید اسپانیا بر لزوم اقدام جهانی و احیای اقتصادی پسا کرونا

اسپانیا، کشور اروپایی که در حال حاضر بیشترین موارد ابتلا به ویروس کرونا در این قاره را دارد، خواستار یک واکنش جهانی به پاندمی کرونا با هدف جان بخشیدن به اقتصادش شد.

قلم | qalamna.ir :

سانتیاگو کاباناس، سفیر اسپانیا در آمریکا به پایگاه خبری “پولیتیکو” گفت: ما برای آنکه بتوانیم به اقتصادمان پس از این وقفه به وجود آمده به خاطر پاندمی کرونا سریعا جان تازه‌ای ببخشیم، به یک استراتژی جهانی نیاز داریم. ما برای دستیابی به یک واکنش جهانی به این تهدید جهانی تلاش می‌کنیم.

ظاهرا کاباناس به آمریکا برای حمایت از این واکنش جهانی تکیه کرده است. وی گفت: دموکراسی‌های جهان باید در مبارزه با این ویروس کشنده متحد شوند. اسپانیا به کشورهایی که در واکنش به این ویروس مشکل دارند، کمک می‌کند. اگر به چنین کشورهایی کمک نشود، مهار و کنترل ویروس کرونا در آمریکا و اروپا انجام نخواهد شد.

کاباناس تصریح کرد: به نفع ماست که از کشورهایی چون ونزوئلا بدون در نظر گرفتن ماهیت رژیم‌های حاکم بر آن‌ها حمایت کنیم. سلامت یک موضوع عمومی است که همه ما باید در سراسر جهان آن را حفظ کنیم.

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، اسپانیا با ۱۶۲ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا از نظر شمار مبتلایان به این ویروس جایگاه دوم را در جهان دارد و آمریکا در جایگاه اول است.

دولت‌های اتحادیه اروپا پنجشنبه با اعتبار اضطراری ۶۰۰ میلیارد دلاری موافقت کردند، اما برخی کشورها از جمله هلند از صدور اوراق قرضه مشترک برای این کمک امتناع کرد. انتظار می‌رود که تعطیلی اعمال شده در اسپانیا به خاطر مبارزه با ویروس کرونا تا ۲۵ آوریل (ششم اردیبهشت) ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.