stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 104353
  • 24 فروردین 1399 - 14:04
1

تشدید محدودیت تردد در اندونزی در آستانه ماه‌ رمضان

تشدید محدودیت تردد در اندونزی در آستانه ماه‌ رمضان

دولت اندونزی امروز (یکشنبه) ممنوعیت آمد و شد عمومی را برای پیشگیری از بازگشت تعداد زیادی از مسلمانان به روستاهایشان بعد از پایان ماه رمضان آتی، وضع کرده است تا گسترش ویروس کرونا را در این کشور کاهش دهد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود ۷۵ میلیون اندونزیایی معمولا با پایان ماه رمضان که در سال جاری میلادی اواخر مه است، از شهرهای بزرگ به روستاهای خود بر می‌گردند اما کارشناسان بهداشت در پی واکنش کند دولت درباره این ویروس بابت رشد موارد ابتلا به کروناویروس هشدار داده‌اند.

اتوبوس‌های شهری، قطارها، هواپیماها و قایق‌ها تنها باید با نیمی از صندلی‌ها و براساس قوانین جدید مربوط به محدودیت‌ها و فاصله‌گذاری‌ها حرکت کنند، خودروهای شخصی باید با نیمی از ظرفیت خود و موتورسیکلت‌ها هم تنها با یک سرنشین حق تردد دارند.

سخنگوی وزارت حمل و نقل اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ ماهیت این قوانین جدید کنترل حمل و نقل عمومی و رسیدگی به درخواست‌های مردم است.

جاکارتا، پایتخت اندونزی مرکز شیوع کرونا در این کشور مسلمان با ۳۸۴۲ مورد ابتلا و ۳۲۷ مورد مرگ است.

جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی بابت رد درخواست‌ها برای ممنوعیت قطعی بر ترددهای مربوط به ماه رمضان و همچنین محدودیت‌های شدیدتر و قرنطینه نظیر سایر کشورهای همسایه به شدت مورد انتقاد است.

در عوض وی با بیشتر کردن برنامه‌های رفاهی مردم را ترغیب کرده تا در خانه‌های خود بمانند و همچنین تصمیم گرفته تا در برخی از مناطق ممنوعیت‌های اجتماعی وضع کند، به مقام‌های محلی اجازه دهد تا درباره تعطیلی مدارس و ادارات تصمیم بگیرند و تجمعات گسترده را نیز منع کرده است.

دستور امروز شامل محدودیت حمل و نقل وسایل عمومی با نیمی از ظرفیت،‌ کاهش ساعات کاری و ارائه خط‌مشی برای تاکسی‌های موتوری در مناطقی است که محدودیت‌های اجتماعی وضع شده است.

وزارت حمل و نقل اندونزی همچنین به اپراتورهای حمل و نقل عمومی دستور داده تا دمای بدن مسافران را اندازه‌گیری کرده و پایانه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های قطار، فرودگاه‌ها و پایانه‌های دریایی هم باید صابون، ضدعفونی‌کننده دست تهیه کرده و به‌ورزها در این پایانه‌ها حضور داشته باشند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.