stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 104519
  • 24 فروردین 1399 - 17:15
2

ترکیه: ارسال کمک‌های پزشکی به اسرائیل همزمان با فلسطین ظرف روزهای آینده صورت می‌گیرد

ترکیه: ارسال کمک‌های پزشکی به اسرائیل همزمان با فلسطین ظرف روزهای آینده صورت می‌گیرد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد: روند ارسال کمک‌های پزشکی به اسرائیل منوط به ارسال همزمان محموله‌های پزشکی به فلسطین طی روزهای آینده است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه گفت: اسرائیل خواستار اهدای محموله پزشکی از ترکیه شده بود که طی روزهای آینده روند ارسال آن پایان خواهد یافت. همزمان محموله‌های پزشکی را به فلسطین نیز ارسال خواهیم کرد.

شبکه ۱۲ اسرائیل نیز گزارش داد، تجهیزات پزشکی ترکیه که به رژیم صهیونیستی فروخته شده بود و طبق برنامه قرار بود روز پنج‌شنبه به اراضی اشغالی ارسال شود، از فرودگاه استانبول خارج نشد.

این شبکه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی از درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه عصبانی است که خواسته مشابه کمک­‌های پزشکی ارائه شده به این رژیم به تشکیلات خودگردان فلسطین هم فرستاده شود.

شبکه مذکور اعلام کرد، این تجهیزات پزشکی را نهادهای خصوصی این رژیم و نه دولت درخواست داده است و از جمله این کمک­‌های پزشکی بیمارستان “شعاری تصیدق” است.

پس از چین، ترکیه دومین تولید کننده بزرگ تجهیزات پزشکی مربوط به پیشگیری در جهان است. شرکت­‌های خصوصی اسرائیل تجهیزات پزشکی از ترکیه درخواست کردند و این کشور نیز با درخواست آنها موافقت کرد اما قبل از انتقال این تجهیزات به هواپیما جهت ارسال به اراضی اشغالی دفتر اردوغان درخواست کرده مشابه کمک­‌های پزشکی که اسرائیل دمطالبه کرده مستقیما از ترکیه به تشکیلات خودگردان فلسطین هم ارسال شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.