stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024
  • کد خبر : 106352
  • 26 فروردین 1399 - 21:28
1
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان

ثبت‌نام ۲۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری کرونا

ثبت‌نام ۲۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری کرونا
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تاکنون نزدیک به 20 هزار نفر در استان اصفهان برای دریافت بیمه بیکاری پس از شیوع بیماری کرونا در سامانه bimebikari.mcls.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار نفر در استان اصفهان برای دریافت بیمه بیکاری پس از شیوع بیماری کرونا در سامانه bimebikari.mcls.gov.ir ثبت‌نام کرده‌اند.

محسن نیرومند پیرامون اینکه با این تعداد ثبت‌نام کنندگان بیمه بیکاری پس از شیوع کرونا، اصفهان در رتبه پنجم کشوری قرار گرفته است، اظهار داشت: این میزان ثبت‌نام بیمه بیکاری کرونا بسیار نگران‌کننده است و اگر تعداد ثبت‌نام کنندگان بیش از اینها باشد چنانچه کل اعتبار کشور را هم به اصفهان تخصیص دهند پوشش تمام متقاضیان امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی درباره اینکه با شرایط فعلی پس از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی می‌کردیم ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر در استان اصفهان شغل خود را از دست بدهند، افزود: برای رفع آسیب‌های ناشی از این وضعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اواخر اسفند سال گذشته سامانه bimebikari.mcls.gov.ir را برای ثبت‌نام متقاضیان دریافت بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا به صورت غیرحضوری معرفی کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تعداد ثبت‌نام‌کنندگان بیمه بیکاری کرونا در اصفهان را از ۲۸ اسفند سال گذشته تا ۱۶ فرودین ماه در سامانه حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: پس از این مدت تعداد متقاضیان بیمه بیکاری اصفهانی در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار نفر رسیده است.

وی کارگران آسیب دیده در شرایط حاصل از شیوع بیماری کرونا را ۲ دسته معرفی کرد و اظهار داشت: دسته نخست بیمه شدگان اجباری ماده ۱۴۸ قانون کار هستند و بر اساس قانون در شرایط خاص می‌توان از آنها حمایت کرد، امکان ثبت‌نام آنها در سامانه بیمه بیکاری فراهم شده است.

نیرومند دسته دوم را کارگران فصلی و صنفی فاقد بیمه یا افراد شاغل با بیمه خاص مانند کارگران ساختمانی، رانندگان و قالیبافان بیان کرد و افزود: دولت برای چنین افرادی در حال تعیین سازوکار مشخص به منظور واریز کمک مالی بلاعوض یا تسهیلات بانکی است که مبلغ ۱۰ تا ۲۰ میلیون ریال به آنها تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازوکار این تصمیم به استان‌ها ابلاغ نشده است، بیان کرد: تسهیلات بانکی که به این افراد پرداخت می‌شود پس از چند ماه تنفس به صورت اقساط با مبلغ اندک از حساب یارانه آنها برداشت خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان پیرامون اینکه ملاک پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا تنها ثبت‌نام در سایت نیست و کارگرانی که متقاضی دریافت بیمه بیکاری هستند حتما باید مشمول قانون کار، قانون بیمه بیکاری و قانون تامین اجتماعی باشند، گفت: برای افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند شد، پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌شود و نیازی به مراجعه آنها به اداره‌های کار نیست.

وی بخشودگی جرایم اقساط و مالیات، به تاخیر افتادن اقساط، مالیات و حق بیمه کارگران را از جمله تسهیلات دولت برای کارفرمایان جهت گذر از شرایط پس از شیوع بیماری کرونا برشمرد و گفت: مقرر شده ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره کشوری در اختیار کارفرمایانی که با شرایط فعلی، آسیب و ضرر اما تعدیل نیرو نداشته‌اند تعلق بگیرد.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.