stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 114751
  • 07 اردیبهشت 1399 - 12:58
1

میزان نیتروژن دی اکسید در هند هم پایین آمد

تصاویر ماهواره‌های نظارت بر آلودگی هوا پس از پایین آمدن آلایندگی هوا در اروپا و چین در پی شیوع کروناویروس جدید و قرنطینه، این بار کاهش نیتروژن دی اکسید در آسمان هند را نشان می‌دهد.

قلم | qalamna.ir :

ایسنا و به نقل از آژانس فضایی اروپا(ESA)، اجرای قرنطینه که برای متوقف کردن شیوع کروناویروس جدید ایجاد شده، با بهبود کیفیت هوا و تمیز شدن آن در اروپا و چین همراه بوده است. اکنون تصاویر جدید از ماهواره “Copernicus Sentinel-۵P” از کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی میزان آلودگی هوا در برخی از شهرهای هند با توجه به اجرای قرنطینه در سراسر این کشور حکایت دارد.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

دولت هند از ۲۵ مارس ۲۰۲۰ در تلاش برای کاهش شیوع بیماری کووید-۱۹ جمعیت بیش از ۱.۳ میلیاردی خود را به قرنطینه برده است و تمام مشاغل و فروشگاه‌های غیر ضروری، بازارها و عبادتگاه‌ها تعطیل شده‌اند و فقط خدمات اساسی شامل آب، برق و خدمات بهداشتی فعال باقی مانده‌اند.

نقشه‌های ماهواره‌ای جدید که با استفاده از داده‌های ماهواره “Copernicus Sentinel-۵P” تولید شده‌اند، میزان غلظت نیتروژن دی اکسید را به طور متوسط ​​در هند از ۱ ژانویه تا ۲۴ مارس ۲۰۲۰ و سپس از ۲۵ مارس مصادف با اولین روز اجرای قرنطینه تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۰ نشان می‌دهند و محققان آن را با زمان مشابه در سال گذشته مقایسه کرده‌اند که نتیجه حکایت از کاهش قابل توجه آلودگی هوا در شهرهای عموما آلوده هند دارد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.