stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 116014
  • 09 اردیبهشت 1399 - 13:24
2
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد:

توسعه برنامه های حوزه قرآن، نماز و عترت در اولویت

توسعه برنامه های حوزه قرآن، نماز و عترت در اولویت
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: توسعه برنامه های حوزه قرآن، نماز و عترت از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت استان است.
قلم | qalamna.ir :

قلم، محمد پورداود  در جلسه ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت استان همدان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برگزار شد، با بیان این که رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان تقدم تربیت بر تعلیم است، اظهار کرد: برنامه های مختلفی در طول سال تحصیلی با موضوع نماز، قرآن و عترت در مدارس استان به اجرا در آمده است.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر کشوردر حوزه ترویج فرهنگ نماز و تقویت نماز در مدارس توسط آموزش و پرورش استان، گفت: حضور ائمه محترم جمعه در مدارس تأثیر فراوانی در توسعه فرهنگ نماز در بین دانش آموزان داشته است.

 این مقام مسئول در ادامه صحبت های خود با بیان این که نماز جماعت مدارس استان با حضور ۴۰۰ امام جماعت روحانی و هزار امام جماعت دیگر اقامه شده است، خاطرنشان کرد:  طرح امین از جمله طرح های موفقی است که در بیش از ۱۵۰ مدرسه استان اجرا شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه با اشاره به این که برنامه های حوزه پرورشی و فرهنگی در شرایط فعلی با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت مجازی اجرا می شود، افزود: طرح هر خانه یک دارالقران، بارگذاری روزانه یک جزء قرآن به صورت فایل صوتی به همراه شرح و تفسیر یکی از آیات شاخص قرآن، بارگذاری احکام روزه داری، بارگذاری روزانه ضرب المثل های قرآنی، طرح حفظ جزء سی ام قرآن کریم با شعار هر روز یک صفحه قرآن با یادگیری در فضای مجازی از جمله این برنامه ها بوده است.

پورداود اجرای خوانش قصه های قرآنی و طرح مصباح الهدی را که مربوط به زندگی ائمه اطهار(ع) است، از دیگر برنامه های پرورشی و فرهنگی خواند و تصریح کرد: برگزاری مسابقه بزرگ هنر با حضور خانواده ها، ضبط صدای تلاوت دانش آموزان، برگزاری مسابقه اذان به صورت ضبط صدا و ارسال توسط دانش آموزان، اجرای پویش یک زنگ یک زندگی، اجرای طرح جشن تکلیف خانگی ویژه دانش آموزانی که امسال به سن تکلیف رسیده اند و ایجاد پویش مردمی کمک به دانش آموزان بی بضاعت در استان به مرکزیت مراکز دارالقرآن ها از دیگر برنامه ها و طرح هایی است که اجرای آنها همچنان ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی استان، محافل قرآنی و دوره های آموزش قرآن به صورت مجازی و غیر حضوری تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.