stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 116278
  • 09 اردیبهشت 1399 - 20:52
2
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خبر داد:

برگزاری سه جشنواره ملی با موضوع کرونا در همدان

برگزاری سه جشنواره ملی با موضوع کرونا در همدان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از فراخوان سه جشنواره ملی شعر طنز، استنداپ و کاریکاتور با موضوع کرونا طی هفته آینده خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، احمدرضا احسانی در نشست خبری آنلاین به اقدامات صورت گرفته در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: در ایام کرونا اداره‌کل ارشاد از اسفندماه ستاد فرهنگی کرونا را شکل داد و در فضای مجازی پویش کتاب و کتابخوانی برگزار شد و انجمن‌های ادبی نیز برنامه داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در ایام کرونا کمیته اطلاع‌رسانی شکل گرفت، افزود: در این ایام تلاش کردیم اخبار از مراجع رسمی منتقل شود و اطلاع‌رسانی از ستاد کرونای استان را داشته و همچنین از انتشار اخبار کذب جلوگیری کنیم.

وی با بیان این موضوع ادامه داد: تولید محتوا در فضای مجازی نیز از سوی کمیته فرهنگی فاصله‌گذاری اجتماعی در سه حوزه اطلاع‌رسانی، آموزشی و سرگرمی صورت گرفت‌.

احسانی در خصوص تغییرات صورت گرفته در برخی از انتصابات در این اداره کل  با تاکید بر اینکه خارج از اداره‌کل نیرویی نخواهیم آورد، افزود: قرار است جابه‌جایی‌ها در داخل اداره‌کل باشد و بر اساس مدرک تحصیلی و بهره‌وری جابجایی داریم؛ بدین سان تلاش دارم تغییرات در یکی دو ماه آینده اتفاق بیفتد و دیگر تغییر نخواهیم داشت، بیشتر تمرکز ما در برنامه‌های پیش رو خواهد بود.

وی از آغاز فراخوان سه برنامه ملی خبر داد و تصریح کرد: طی چند روز آینده فراخوان جشنواره شعر طنز، استنداپ و کاریکاتور با موضوع کرونا را در سطح کشور خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی به مناسبت میلاد امام زمان(عج) برگزار شد افزود: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد برنامه‌هایی از جمله اعزام ۱۲ گروه موسیقی و سرود در نقاط مختلف شهر و اجرای برنامه، برگزاری مسابقات مجازی، نورافشانی و… اجرا شد.

احسانی با اشاره به اینکه برنامه‌هایی نیز در حوزه قرآن داریم، یادآور شد: با همکاری صدا و سیما، تشکلات قرآنی، بنیاد قرآن و اوقاف برنامه‌های حوزه قرآن در نیمه دوم رمضان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انجمن نمایش و خوشنویسان نیز به شکل مجازی در حال انجام است، به تشریح وضعیت ناشی از گرانی کاغذ پرداخت و گفت: گرانی کاغذ موجب شد تا فروش کتاب کمتر شود اما در حوزه‌های مختلف طی روزهای آینده آمار اقدامات گزارش داده می‌شود.

ساماندهی اشتراک مطبوعات در دستور کار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر قطع اشتراک روزنامه‌ها، عنوان کرد: قطع اشتراک نداشتیم بلکه ساماندهی اشتراک مطبوعات را در دستور کار قرار دادیم، طی چند وقت اخیر شاهد از هم گسیختگی در اشتراکات بودیم که تلاش کردیم ساماندهی صورت گیرد‌.

وی با اشاره به اینکه در حوزه هفته نامه‌ها به ویژه هفته نامه های محلی نیز جنبه حمایتی را لحاظ می‌کنیم؛ خاطرنشان کرد: نگاه ما در حمایت، نگاهی عادلانه در تمامی حوزه‌ها است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.