stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 118122
  • 13 اردیبهشت 1399 - 12:10
1

مخالفت آمریکا و رئیس پارلمان شرق لیبی با دیکته کردن آینده این کشور با سلاح

مخالفت آمریکا و رئیس پارلمان شرق لیبی با دیکته کردن آینده این کشور با سلاح

سفیر آمریکا در لیبی و رئیس پارلمان مستقر در شرق این کشور در دیداری بر سر عدم دیکته کردن آینده لیبی با زور سلاح تاکید کردند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از سایت العربی الجدید، سفارت آمریکا در لیبی اعلام کرد، ریچارد نورلند، سفیر واشنگتن در لیبی در دیدار با عقیله صالح، رئیس پارلمان وابسته به دولت شرق این کشور بر اهمیت احترام به روند دموکراتیک و ضرورت پرهیز از تلاش‌های فردی برای دیکته کردن آینده لیبی به صورت یکجانبه و با زور سلاح توافق کردند.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نورلند و عقیله بر عدم وجود راه حل نظامی در لیبی، مخالفت با وضعیت کنونی این کشور و اهمیت ادامه مذاکرات زیر نظر سازمان ملل اتفاق نظر داشتند.

براساس این بیانیه، در این دیدار نورلند و صالح لزوم پایبندی مشارکت کنندگان در کنفرانس برلین به تعهدات خود و عدم مداخله نظامی در لیبی را بررسی کردند.

سفیر آمریکا در لیبی درباره اعلام آتش‌بس یکجانبه خلیفه حفتر، فرمانده شورشی‌های موسوم به ارتش ملی در طول ماه رمضان، ابراز امیدواری کرد که طرف‌های درگیر موضع خود را تغییر داده و اقدامات جدی برای بازگشت به میز مذاکرات با نظارت سازمان ملل برداشته و براساس ساختار مورد توافق در چارچوب مکانیزم ۵+۵ ژنو آتش‌بس دائم در لیبی اعلام کنند.

نورلند گفت، کشورش همه لیبیایی‌هایی را که واقعا به صلح و ثبات پایبند هستند، تشویق می‌کند در تشکیل آینده سیاسی کشورشان شرکت کنند.

وی گفت، آمریکا با اعلام کودتای حفتر بر توافق سیاسی و پیامدهای سیاسی ناشی از آن مخالف است و این توافق و نهادهای مرتبط با آن از جمله دولت توافق ملی تنها چارچوب به رسمیت شناخته شده در سطح بین‌الملل برای حکومت لیبی و انتقال سیاسی است.

سفیر آمریکا در لیبی گفت، در تماس تلفنی با فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی تاکید کرده که کشورش با
اعلام یکجانبه حفتر درباره آینده سیاسی جدید لیبی مخالف است.

پیش از این، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای تحت امر خلیفه حفتر پنج‌شنبه از اعلام آتش‌بس یکجانبه تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داده بود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.