stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 118392
  • 13 اردیبهشت 1399 - 17:15
3

نیروی ویژه سابق آمریکا پشت “کودتای محرمانه” علیه مادورو

نیروی ویژه سابق آمریکا پشت “کودتای محرمانه” علیه مادورو

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از چندین منبع ناشناس گزارش کرد، گروهی متشکل از ۳۰۰ “داوطلب شدیدا مسلح” در اقدامی نافرجام تلاش کردند تا نیکولاس مادورو را در “کودتایی محرمانه” که گفته شده از سوی میلیاردرهای آمریکایی تامین سرمایه شده است، به قتل برسانند.

قلم | qalamna.ir :

این منابع آگاه گفته‌اند که جردن گودرو، عضو سابق نیروهای ویژه ارتش آمریکا در این عملیات دست داشته و رهبری آن را نیز کلیور آلکالا، سردسته افرادی که ارتش ونزوئلا را ترک کرده‌اند، بر عهده داشته است. کلیور هم‌اکنون در آمریکا به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر در آمریکا زندانی است.

خبرگزاری اسپوتنیک، گودرو در سال ۲۰۱۶ بازنشسته شد و هم‌اکنون سکان‌دار یک شرکت امنیتی خصوصی موسوم به سلورکورپ‌ یواس‌ای “Silvercorp USA” است.

به گفته این منابع، این “کودتای محرمانه” متشکل از ۳۰۰ داوطلب بوده که “از راس شمالی آمریکای جنوبی” وارد ونزوئلا شده، به پایگاه‌های نظامی آن یورش برده و شورشی عمومی را به راه انداخته‌اند که قرار بود به دستگیری نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا منجر شود.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، با این حال این اقدام “به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی، اختلاف‌نظر در میان سیاستمداران اپوزیسیون و نیروهایی که به اندازه کافی آموزش ندیده بودند، شکست خورد”. این خبرگزاری همچنین اشاره کرد که پلیس کلمبیا در اوایل ماه مارس کامیونی حامل “تسلیحات جدید و تجهیزات تاکتیکی” را متوقف کرده است.

آسوشیتدپرس به نقل از افریم متوس، عضو سابق نیروهای عملیاتی ویژه آمریکا در این باره می‌گوید: هیچ شانسی وجود نداشت که این داوطلبان بتوانند بدون مداخله نظامی مستقیم آمریکا موفق شوند. ما با ۳۰۰ مرد گرسنه و آموزش ندیده مادورو را دستگیر نخواهیم کرد.

دیوسدادو کابیو، عضو مجلس ملی ونزوئلا گفته است، دولت ماه‌ها این توطئه را زیر نظر داشته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.