stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024
  • کد خبر : 118840
  • 14 اردیبهشت 1399 - 14:13
0

امنیت غذایی کشور را با حفظ ذخایر ژنتیکی تامین کنیم

امنیت غذایی کشور را با حفظ ذخایر ژنتیکی تامین کنیم

دبیر ستاد زیست فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به ذخایر ژنتیکی کشور، گفت: این منابع مهم انسانی، حیوانی، گیاهی و میکرو ارگانیسم‌ها امنیت غذای کشور را تامین خواهد ‌کرد.

قلم | qalamna.ir :

مصطفی قانعی ایران را کشوری غنی از منابع و ذخایر فسیلی توصیف کرد و افزود: این منابع در کنار ارزش مادی که دارند، پایه و اساس همه تولیدات بیولوژیک اعم از کشاورزی، غذایی، دارویی، صنعتی و شیمیایی هم محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: استفاده پایدار از منابع پایه‌ای طبیعی می‌تواند به فقرزدایی و تامین امنیت غذایی کشور بینجامد و در نتیجه توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی کشور را در پی داشته باشد. 

قانعی با تاکید بر تعریف برنامه‌های مختلفی برای افزایش بهره‌وری و حفظ منابع ژنتیکی کشور، اظهار کرد: ستاد توسعه زیست‌فناوری در کارگروه زیست‌بانک و ذخایر ژنتیکی، ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بانک‌های ژن و زیست‌بانک‌های کشور را دنبال می‌کند. 

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: حفاظت، صیانت و بهره‌برداری پایدار از این منابع تضمین‌کننده حیات کشور در حال و آینده خواهد بود و انتقال آن به نسل‌های آینده از وظایف مهم ملی همه ما است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.