کوشکیجهرمی، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد مجمع نمایندگان حامی ایثار و شهادت در جلسه مجمع نمایندگان منتخب استان مطرح و با حضور تعدادی از نمایندگان تشکیل شود.

وی خطاب به نمایندگان منتخب مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان فارس یکی از اولین مراکزی بوده در کشور که کلنگ زنی آن در مکان فعلی به زمین زده شده و پیرو صورتجلسه قرار بوده شهرداری شیراز تمامی تملک‌های مجاورت این مرکز را جهت الحاق به موزه دفاع مقدس انجام دهد که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

کوشکی افزود: در حال حاضر فاز اول این مرکز در سال ۹۶ به بهره برداری رسیده است و فاز دوم آن شامل موزه آرایی می‌باشد که در حال انجام است که با مشکل بودجه روبرو است و باید دستگاه‌های اجرایی استان و نمایندگان مجلس همکاری لازم و تلاش خود ارجهت به سرانجام رسیدن این مرکز به کار گیرند تا بعد از سال‌ها نقش استان در دوران دفاع مقدس در معرض دید عموم قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان از دیگر برنامه‌های این اداره کل است نیازمند پشتیبانی نمایندگان استان می‌باشد.

سرهنگ کوشکی با اشاره به مراکز فرهنگی موزه دفاع مقدس سایر استان‌ها و بودجه‌های جذب شده آنها از منابع شهرداری و سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نمایندگان مردم استان همکاری لازم جهت اختصاص ردیف بودجه مستقل جهت مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس را از وزارت خانه‌ها و سازمان‌های کشوری را پیگیری نماینده تا این مرکز از وضعیت موجود خارج شود.

در پایان نمایندگان حاضر در این جلسه آمادگی خود جهت همکاری و پیگیری مشکلات این مرکز را اعلام نمودند و مقررشد مجمع نمایندگان با حضور در مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در جریان مسائل و مشکلات این مرکز قرار گیرند.