stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 118937
  • 14 اردیبهشت 1399 - 15:34
1
مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس اعلام کرد: کاهش ۶.۳ درصدی فوت ناشی از تصادفات در استان فارس

کاهش ۶.۳ درصدی فوت ناشی از تصادفات در استان فارس

کاهش ۶.۳ درصدی فوت ناشی از تصادفات در استان فارس
مدیرکل پزشکی قانونی فارس گفت: اجساد ۱هزار و ۱۸۵ نفر فوتی تصادفات در یازده ماهه سال گذشته به پزشکی قانونی استان ارجاع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷، ۶.۳ درصد کاهش داشت.
قلم | qalamna.ir :

قلم | qalamfarda.ir : علیرضا درودچی افزود: با توجه به آمار تلفات سوانح ترافیکی در سال گذشته، یکهزار و ۱۸۵ نفر بر اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۹۱۸ نفر مرد و ۲۶۷ نفر دیگر زن بودند.

وی ادامه داد: همچنین استان فارس با تعداد ۲۱ هزار و ۸۴۵ نفر مصدوم نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد مصدومین ۲۵ هزار و ۳۵۰ نفر بوده با کاهش ۸.۱۳ درصدی تعداد مصدومان روبرو بود.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس عنوان کرد: بر خلاف آنچه که به اشتباه در مورد صدر نشینی متوفیات ناشی از حوادث ترافیکی در فارس عنوان می‌شود، این نکته مهم باید مد نظر قرار گیرد که اعلام تعداد متوفیان حوادث ترافیکی بدون لحاظ کردن سایر فاکتورهای دخیل در این موضوع از جمله طول راههای استان، میزان ترددها و همچنین حجم ناوگان خودرویی استان بعنوان عوامل دخیل در تعیین شاخص واقعی میزان مرگ و میر حوادث ترافیکی صحیح است.

درودچی یادآور شد: در سال ۹۸ تعداد ۴۱ نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد در مقایسه با سال ۹۷ که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج ۴۸ نفر اعلام شده بود کاهش ۵.۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس همچنین گفت: اجساد ۶۹ نفر به دلیل فوت ناشی ازمسمومیت با گاز منواکسیدکربن در سال ۱۳۹۸ به مراکز پزشکی قانونی درسطح استان ارجاع داده شده که این آمار در مقایسه با سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.