stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 119607
  • 15 اردیبهشت 1399 - 16:30
3

مسکو: قطع کمک مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی خسارت جبران ناپذیری به وجود نمی‌آورد

مسکو: قطع کمک مالی آمریکا به سازمان بهداشت جهانی خسارت جبران ناپذیری به وجود نمی‌آورد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، تصمیم آمریکا در توقف کمک مالی سازمان جهانی بهداشت به طور حتم بر بودجه این نهاد بین‌المللی اثر می‌گذارد اما آسیب و خسارت‌ها جبران ناپذیر نیست.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر پانکین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: در حال حاضر، دسترسی به تاثیر تصمیم دولت آمریکا بر سازمان جهانی بهداشت کمی مشکل است اما به طور حتم این نهاد بین‌المللی حافظ سلامت جهانی ضربه می‌بیند اما فقط از بودجه دچار آسیب می‌شود و ضربه غیرقابل جبرانی متحمل نمی‌شود.

این دیپلمات روسی افزود، واشنگتن احتمالا تنها توزیع و همکاری داوطلبانه از سوی دولت را برای سازمان بهداشت جهانی متوقف می‌کند.

دولت آمریکا در ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مبلغ ۶۵۶ میلیون دلار به این نهاد بین المللی کمک کرده که ۱۵ درصد مجموع تامین مالی برای سازمان جهانی بهداشت است.

پانکین گفت: با توجه به این مساله، آمریکا در ۲۰۲۰، ۱۲۰ میلیون دلار یا ۲۲ درصد از کمک‌ها را به این نهاد اختصاص داده و توقف این کمک باعث حذف حق رای ایالات متحده در مجمع بهداشت جهانی است که بالاترین نهاد تصمیم‌گیرنده در آن است.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین گفت، واشنگتن تمایلی به حذف این حق رای ندارد به همین دلیل خروج کاملش را از این نهاد اعلام نکرده است.

اواسط آوریل، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشور کمک مالی به این نهاد بین المللی را متوقف می‌کند و آن را به داشتن واکنش ضعیف در قبال کووید-۱۹ متهم کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.