stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 121965
  • 22 اردیبهشت 1399 - 12:33
1

حمله سایبری خارجی یا اختلال سیستمی؟

حمله سایبری خارجی یا اختلال سیستمی؟

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: هنوز برای چرایی اختلال در عملیات تخلیه و بارگیرری بندر شهید رجایی نشانه دقیقی نداریم بنابراین همه احتمالات از حمله سایبری تا اختلالات سیستمی در حال بررسی است.

قلم | qalamna.ir :

محمد قائم تاجگردون در گفت‌وگو با درباره اخباری که طی روزهای گذشته مبنی بر اختلال در عملیات تخلیه وبارگیری بندر شهید رجایی به دلیل حمله سایبری منتشر شد، اظهار کرد: دو روز گذشته چند شرکت اپراتوری بندر شهید رجایی با وقفه و اختلالی در تخلیه و بارگیری کالا مواجه شدند. اما با ورود سریع کارشناسان این شرکت‌ها و دیگر متخصصان اطلاعاتی و امنیتی ظرف چند ساعت این مشکل حل شد و بندر شهید رجایی به کار خود طبق روال گذشته ادامه داد.

وی افزود: این که حرف از حمله سایبری با منشا خارجی زده می‌شود، قطعی نیست و احتمالاتی بوده که در حال بررسی آن‌ها هستیم چرا که نشانه دقیقی نداریم تا این فرضیه را ثبات کند و ممکن است حتی اختلالات سیستمی باعث بروز این مشکل چند ساعته در بندر شهید رجایی شده باشد.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:  این وقفه و مشکل در سیستم امنیتی و اطلاعاتی بندر شهید رجایی یا سازمان بنادر و دریانوردی اتفاق نیفتاد چرا که همه الزامات امنیتی  و مسائل و پروتکل های تست نفوذ به صورت مستمر در سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود اما شرکت‌های اپراتوری مورد نظر احتمالا این مسائل را به دقت رعایت نکرده و یکی از دلایلی که این اختلال یا حمله سایبری چند ساعت طول کشید و پس از چند ساعت آن را حل کردیم این بود که باید کارشناسان شرکت‌ها اپراتوری خودشان به این مسئله ورود می‌کردند و پس از آن ما می‌توانستیم به آن‌ها کمک کنیم.

تاجگردون با بیان اینکه همه عملیات بندری در بندر شهید رجایی به صورت آنلاین و مانند گذشته در حال انجام است، گفت: از همان لحظه اطلاع از این اتفاق و فاجعه گروه‌هایی برای انجام تحقیقات کامل اعزام شده و به مراجع ذی‌ربط امنیتی و اطلاعاتی این موضوع را گزارش کردیم. از سوی دیگر نیز کارگروهی در تهران برای بررسی و  تحقیق کامل تشکیل شد و همه احتمالات مختلف در این زمینه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

محمد راستاد مدیر عامل  سازمان بنادر و دریانوردی روز گذشته در نشست خبری از حمله سایبری به بندر شهید رجایی و بروز اختلال در عملکرد این بندر خبر داد که به اعتقاد او منشا این حمله سایبری، خارجی بوده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.