stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 122575
  • 23 اردیبهشت 1399 - 13:27
2
کتابت سوره قدر با اشعار حافظ جدیدترین اثر خوشنویس آباده ای

کتابت سوره قدر با اشعار حافظ جدیدترین اثر خوشنویس آباده ای

کتابت سوره قدر با اشعار حافظ جدیدترین اثر خوشنویس آباده ای
هنرمند آباده‌ای در آستانه شب‌های قدر و سالروز شهادت امام علی (ع) ششصد و شصت و ششمین اثر خود با ناخن را کتابت کرد.
قلم | qalamna.ir :

استاد حمید رضا ابراهیمی (مشهوربه کاتب) و اولین خالق خوشنویسی با ناخن درجهان، با بیان اینکه تاکنون ۶۶۶ اثر در هزار و ۸۶۶ صفحه و در ۶ رنگ نگاشته است، اظهار کرد: کتابت سوره قدر با اشعار دو شاعر فارسی را با ناخن و استخوان کتابت کرده است.

وی با بیان اینکه خلق این اثر تلفیقی از سوره مبارکه قدر و اشعاری از حافظ و پاسیار، درکتیبه‌ای به ابعاد ۶۰ در ۶۰۰ سانتیمتر است، اضافه کرد: کتابت متن، اعراب گذاری و تذهیب این اثر با همه‌ی ناخن‌های انگشتان دست راست و خط ثلث و ترجمه و اشعار آن با استخوان و به خط نستعلیق و در ۶ رنگ نوشته شده است.

در خلق این اثر کل سوره مبارکه قدر و ۳ بیت از اشعار حافظ (آن شب قدری که گوینداهل خلوت امشب است…) و ۲ بیت (با علی، عشق و عدالت کامل است…) از سروده استاد ابراهیم پاسیار، ازشاعران معاصرکشوری و اهل آباده فارس استفاده شده است.
حمید رضا ابراهیمی”خوشنویس آزاد و مستقل” با بیان اینکه طول کل آثار کتابت شده تاکنون ۱۳ هزار و ۷۸۸ متر است، ادامه داد: سالانه به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی ۱۰۰ اثر در زمینه‌های قرآنی، احادیث ائمه، اشعارحافظ و مولوی نگاشته ام که اکثر آثار را وقف اماکن مذهبی کرده ام.

کتابت کل قرآن کریم (با ترجمه)، دیوان حافظ، مناجات نامه امیرالمومنین (ع)، زیارت عاشورا، دعا‌های ماه رمضان و رجبیه، از دیگر آثار این هنرمند آباده‌ای است که با ناخن و قلم استخوان و در ۶ رنگ نگاشته است.

دو ابداع این هنرمند نخبه جهان، در خوشنویسی با ناخن و خوشنویسی با استخوان به ترتیب در صفحه ۱۱۱ گینس ۲۰۱۵ و صفحه ۱۳۷ گینس ۲۰۱۷ ثبت و چاپ شده است.

او دارای ۲ تمبر یادبود هنری مشاهیر و مفاخر جهان است که از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت و به چاپ رسیده است.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.