stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳ Tuesday, 2 July , 2024
  • کد خبر : 123163
  • 24 اردیبهشت 1399 - 16:03
0

اقدامات پارک فناوری تربیت مدرس برای مقابله با کرونا

اقدامات پارک فناوری تربیت مدرس برای مقابله با کرونا

شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با شیوع کرونا، فعالیت‌هایی از قبیل تولید کیت سریع سرولوژیک برای تشخیص بیشتر آنتی‌بادی کرونا، طرح تولید واکسن کرونا و طرح‌های دیگر را در دستور کار خود داشته‌اند.

قلم | qalamna.ir :

با شیوع کرونا، شرکت‌های دانش‌بنیان زیادی برای مقابله با آن قدم در میدان گذاشته‌اند. شرکت‌های حاضر در پارک علم و فناوری تربیت مدرس نیز تعدادی از همین شرکت‌ها هستند. تولید واکسن پپتیدی نوترکیب و کیت ستونی استخراج RNA ویروسی، طرح تولید کیت سریع سرولوژیک برای تشخیص بیشتر آنتی‌بادی‌های کرونا، طرح تولید واکسن کرونا، تولید شیلد محافظ صورت، طراحی و ساخت ماسک دستگاه اکسیژن و تولید کیسه ساکشن یک بار مصرف به همراه پودر جامدکننده از جمله تولیدات شرکت‌های حاضر در پارک علم و فناوری تربیت مدرس هستند.

علاوه بر موارد ذکر شده، برخی از شرکت‌های حاضر در پارک علم و فناوری تربیت مدرس اقدام به تولید محصولات ضدعفونی‌کننده‌ای چون دستگاه ضدعفونی‌کننده دست، قرص جوشان ضدعفونی‌کننده ظروف به‌ویژه ظروف اطفال و نوزادان و ضدعفونی کننده‌های دست و سطوح کرده‌اند.

تولید ماسک نانو و معمولی، طراحی و ساخت ربات خودکار ضدعفونی ویروسی، میکروبی، باکتریایی و قارچی در بیمارستان‌ها و مراکز عمومی، طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور و طراحی و ساخت دستگاه ونتیلاتور اورژانسی هم از دیگر فعالیت‌های این شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای مقابله با کرونا در پارک علم و فناوری تربیت مدرس، طراحی و ساخت ونتیلاتور اورژانس در آزمایشگاه مکاترونیک این دانشگاه توسط دکتر مجید ساده‌دل بوده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی پارک علم و فناوری تربیت مدرس، آموزش پرسنل و واحدهای فناور بر اساس پروتکل‌های مراجع ذی‌صلاح به‌ویژه ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین بازتاب اخبار، گزارش‌ها و وبینارها در سطح ملی و بین‌المللی در سایت و کانال پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس نیز از فعالیت‌های این پارک در جهت مقابله با کووید-۱۹ محسوب می‌شود.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.